Vægttab, en gang for alle.

22. januar 2011


Jeg har fået ret mange spørgsmål vedrørende mit vægttab, så jeg vil lige svare på det hele i et indlæg, så jeg ikke gentager mig selv igen og igen.

Jeg har tabt mig 11kg. på 3 mdr. Fra 59,5kg. til 48,something something.
Jeg har talt mine kalorier, og vejet det meste af min mad. Hvor mange kalorier jeg indtager om dagen, har også været ret omdiskuteret, men det vil jeg helst ikke svare på, da jeg helst vil undgå at folk misforstår noget, og egentlig orker jeg ikke, at andre skal gøre sig kloge på hvad der er sundt og hvad der ikke er sundt, eller at jeg opfordrer nogle til noget de ikke kan styre.
I eat whatever, dog har jeg undgået fedt og sukker så vidt som muligt, men jeg tror på, at man skal tage udgangspunkt i, at spise de ting man elsker mest, og så forsøge at finde så kalorie-fattige alternativer til de oprindelige opskrifter på det gældende måltid. Uden at det bliver fuldkommen søgt. Hvis man ikke nyder mad man spiser, men kun spiser det fordi det er sundt, er min erfaring at man hurtigt kører død i det. Varieret kost er også en vigtig fakta, så man føler, at man ikke bliver snydt for noget, men får lidt af det hele løbende.
Dog er der nogle ting, der er gået igen og igen – jeg er blevet smothie-fanatiker, og laver dem i alle mulige afarter, dog kommer de aldrig over 100 kalorier, da jeg blender dem med masser(6-8) isterninger og substansen typisk bare består af 50-100g. frugt evt. frisk mynte, basilikum eller rosmarin + 100g. fedtfattig sukkerfri vanilje yoghurt – den fra aldi indeholder i øvrigt 5 kalorier mindre end den fra cheasy – utroligt men sandt.
Jeg har drukket utrolig meget kaffe og the – sort kaffe og chai med flydende sødemiddel og et skvat skummetmælk er mit yndlings.
Alkohol har jeg også drukket. Måske ikke så meget som jeg plejer, eller jo, men ikke lige så mange dage om ugen, som jeg plejer. Half drunk is a waist of calories. Har en eller anden idé om, at guldøl er sundere end normale øl fordi man bliver mere fuld af færre, og der ikke er en overvældende forskel kaloriemæssigt. Måske er det bare fordi jeg elsker guldøl. Jeg drikker sjældent drinks længere, pga. sukkeret, wiskey/cola light er dog en sikker vinder, men jeg kan helt sikkert godt savne mine gin og tonics, bliver en meget lykkelig pige den dag vi får lov at få diet tonic water – kom nu ind i kampen Danmark..! Vin selvfølgelig, helst tør, nu er jeg helt tørstig efter al den snak om alkohol.
Mht. motion – jeg sjipper kun. Meget. Jeg har altid sjippet, jeg elsker det. Min mor har skrevet og tegnet en børnebog der hedder sjippe-pigen med lugtehullet(strømpebukse-hul red.), som min morfar af ukendte årsager aldrig fik udgivet – det kunne være det skulle omdiskuteres – nå.
Dog har jeg intet(!) lavet i denne omgang, da der jo har været sne, men ligeså snart sneen er smeltet kan i finde mig i min gård mindst en time, de fleste dage om ugen. Haha, lidt retarderet måske, men ikke desto mindre helt fantastisk. Også fordi man forbrænder helt op til 1000 kalorier i timen, og lige så meget som at gå op af trapper.

Jeg tror, at det var det. I øvrigt, mange mange tak for alle jeres rosende kommentarer – elsker folk der tør, at komplimentere.
Jeg er ikke færdig endnu, jeg ved ikke præcis hvor mange kilo det drejer sig om yderligere, men bliver det i øvrigt aldrig, alle burde vide, at det er et valg hver eneste dag, at være tynd. Man bliver nødt til, at tage sig selv seriøst hver dag.

41 Responses to “Vægttab, en gang for alle.”

  1. Ida Says:

    Hej :-)
    Hvor høj er du egentlig?
    Og altså har du sådan sultet dig selv, eller har du bare spist sundt?

    Og kan du ikke fortælle lidt mere om din spiseforstyrrelse? Jeg har en (ednos) men jeg er i behandling lige nu, men vil stadig gerne tabe mig. Jeg vil bare gerne vide lidt mere om det. Altså har du nogensinde været i behandling, hvor lang tid har du haft den, “hvordan” fik du den osv.

    Kh. Ida

  2. jasmin Says:

    Altså, nu vil jeg helst ikke blande mig i dit personlige liv. Men jeg synes nu at yderligere vægttab er unødvendigt… Du ser skide godt ud, og 48 kg er sku’ en normal vægt.

  3. Molly Says:

    Det ser rigtig godt ud som det er nu, du burde ikke tabe dig mere, selvom det jo er dit eget valg :)

  4. Ano Nym Says:

    Du ligner røven på en kamel!
    En vesterbro luder – afdanket og klar til den næste kanyle i armen, det er hvad du ligner.

    Er du virkelig stolt af dig selv – sådan inde under facaden?
    – jeg tvivler på det!

    Dit vægttab handler næppe om vægten, men om opmærksomhed! Hellere negativ opmærksomhed end ingen opmærksomhed, ik…?

  5. Charlotte Says:

    Hej Gina.

    Hvor mange kalorier indtager du dagligt som et max.?
    Jeg tæller også mine kalorier, men mest fordi jeg vil prøve og se om det har nogen effekt.. Men så kommer det selvf jo an på, hvor mange man indtager, ift. højde, vægt osv..

    KH


  6. Jeg er fuldstændig enig med dig om “alle burde vide, at det er et valg hver eneste dag, at være tynd. Man bliver nødt til, at tage sig selv seriøst hver dag”. Det er ingen andre måder at gøre det på. Det er ligesom at gå i bad (det skal man bare), at spise sundt og motionere – det skal man bare.
    At være tynd er ikke kun for at være tynd – men at være sund. Man er jo ikke 18 forever :D

    Godt gået!

  7. ginajaqueline Says:

    Ida – jeg er 161. Jeg har ikke sultet særlig meget.
    Altså, jeg ved ikke hvor meget jeg lige har lyst til, at gå i detaljer, men jeg fik konstateret anoreksi i en ret tidlig alder, hvordan er nok et spørgsmål om hvordan man håndterer sine problemer. Har gået i behandling tre gange, ja. Speaking of ednos, fik jeg også konstateret binge eating disorder, som jo har gjort, at jeg tog på i sommers.

    Jasmin + Molly – tak, jeg er bare ikke tilfreds endnu. Men om det bare handler om 2kg. ved jeg ikke.

    ano nym – du er pisse dum at høre på :-) Stil dog dig selv de spørgsmål, er du vitterligt stolt af dig selv, for det tvivler JEG på. Og den sidste linje, er vidst også til dig selv, og ikke til mig. Hvorfor skulle jeg dog gøre noget for, at få opmærksomhed? Mit liv indebærer i høj grad masser opmærksomhed, og har altid gjort det, håber du lige fik stillet lidt af dit eget behov.

    Charlotte – læs indlægget. men naturligvis virker det!

    Vikat – tak for din kommentar.

  8. Ditte Says:

    59 kg er også meget hvis du kun er 161. Jeg er 174 og vejer 59 – jeg vil gerne tabe mig et par kg. … Du er læks nu, Gina!

  9. Anne Says:

    det er så nemt at kommentere på sundheden i det. faktum er at du ser sindssygt godt ud, og jeg ville ønske jeg kunne gøre det samme.

  10. Helle Says:

    Hold da op, det er vildt at der er folk, der kan finde på at skrive sådan noget og så være anonym. Hvis man har noget at sige, så burde man i hvert fald erkende, hvem man er.. Jeg synes, du ser vildt godt ud, men det kræver jo også sin selvkontrol at overholde bestemte kalorieindtag. Hvad gør du så, når du skal drikke og er til fest? Du spiser ikke chips eller noget slik? Og hvad med øl? Det feder jo vildt meget. Det tager jeg i hvert fald selv på af.. :-)

  11. http Says:

    Hvad er Chai? q:

  12. ginajaqueline Says:

    Ditte – jeg er ikke uenig.

    Helle – beskeden var helt ude af kontekst. og jeg ville personligt hade mig selv lidt, hvis jeg kunne finde på at skrive noget så retarderet til folk. helt ærligt..
    Læs indlægget, og nej jeg spiser ikke slik og chips når jeg går i byen.

    http – chai er en the. elsker chai. den jeg drikker er indisk og stærk og fra føtex.

  13. idamecrazy Says:

    Ret mærkeligt som folk dog kan dømme dig uden at have mødt dig… tænk at spilde sin tid på at besøge diverse blogs og skrive anonyme kommentarer fordi man vel har ondt i røven?? Get a life… som om hun vil ændre stil bare fordi en eller anden skriver hvad de synes hun ligner haha :)

    Når det så er sagt synes jeg det er fantastisk klaret af dig Gina! Man kunne slet ikke se du vejede så meget før men alligevel er det godt at du har fået en sundere vægt nu (50 kg er ikke MEGET i din højde, jeg er lidt lavere og vejer lidt mindre så ville sige det er normalt, og man kan i øvrigt ikke bare måle sundhed i forhold til højde).
    Det er så fucking inspirerende at se hvordan du har fået bedre styr på dit liv på så kort tid uden at cutte det ægte. Det er sgu selvrespekt. Jeg bøger mig dybt i støvet haha :D

    • ginajaqueline Says:

      Om det er meget, med 59, som jeg tror du mener, kan vel diskuteres. Synes ikke helt Dittes kommentar var på sin plads, men samtidig ville jeg lyve, hvis jeg sagde, at jeg var dybt uenig. Det var meget for mig ihvertfald, det var ikke min krop og det var ikke noget vægt der var kommet naturligt/sundt. Ved ikke hvad jeg kan svare til, at du ikke kunne se det, men vejede 59,5 i en meget kort periode, og det sad skam over det hele, primært på mine hofter og bryster, men som sagt over det hele.

      Det er så fucking nice, at folk kan se, at det er det der er sket. Jeg er rigtig glad for at blive forstået og opfattet rigtigt, for JA, jeg har fanme rykket mig meget, og jeg tør også godt være stolt af det. Mange tak for dét!


  14. Hej Gina.
    Først vil jeg sige, at jeg er helt vild med din blog, men jeg syntes dog den indeholder for meget af din spiseforstyrrelse.
    Jeg går selv i behandling for anoreksi, og har også med mange overvejelser overvejet om jeg skulle dele ud af den på min blog. Men jeg har hele tiden været bange for, at det i sidste ende kommer til at fastholde en for meget i det samme mønster, og at man kun bliver set som “en med en spiseforstyrrelse”, hvis du forstår. Man indeholder jo meget mere end det.
    Det virker som om mange af dine læsere, er meget fasineret af din spiseforstyrrelse, men jeg tror ikke de ved hvor dødsens farlig det er. Du burde også fortælle om nogle af de konsekvenser der er ved at have en spiseforstyrrelse, som at man foreksempel ødelægger sin krop, og hvis man er nede på en meget lav vægt, at man kan have risiko for at få hjertestop hvert øjeblik. Det har jeg selv prøvet, og derfor syntes jeg at det ville gøre din blog endnu bedre, hvis du også fortæller om nogle af konsekvenserne. Blot for at der ikke er endnu flere piger derude der ender med en spiseforstyrrelser, der er så svært at komme af med!

    • ginajaqueline Says:

      Jeg synes ikke det er korrekt, at min blog indeholder for meget om min spiseforstyrrelse. Jeg har aldrig gået i detaljer, beretter ikke om anorektiske aspekter eller det er i hvert fald sket meget få gange. Det er jo ikke min opgave, at give folk fakta om anoreksi, og i og med, at jeg også har fortalt om overspisning, synes jeg, at jeg fjerner den mulige glamourisering fuldstændig. For det er da om noget et tabu. Det her er jo ikke et indlæg, der opfordrer folk til at sulte sig selv, tvært imod vælger jeg fx. ikke at ville tale om hvor meget jeg egentlig spiser. Jeg håber ikke, at der er nogle der føler sig direkte fascineret af “min spiseforstyrrelse”, men jeg håber derimod, alligevel at sætte fokus på et ret udbredt problem, som jeg er ved, at mange skammer sig rigtig meget over. Det synes jeg ikke de burde, og ligesom, at du har overvejet, at dele det på din blog, har jeg så bare taget skridtet og fortalt om det på et tidspunkt. Jeg er absolut ikke kun Gina-med en spiseforstyrrelse, jeg er en fighter, og prøver altid at få mest muligt ud af mine vilkår, og det synes jeg da også, at min blog viser et ret godt billede af.
      Tak for din kommentar, kh Gina

  15. Anonymen Says:

    Kære Gina.
    Det er utroligt, at du kan skifte stil – nærmest hver dag. Synes du er en super smuk pige, men synes personligt det er lidt ærgeligt med din 60’er stil – selvom du selv elsker den. Jeg synes klart du er SMUKKEST som feks på det billede ude til venstre, i toppen af bloggen. Ville ønske, du så lidt mere sådan ud – for puha, dér misunder jeg dig virkelig!
    Dejlig blog,

    Kh.

  16. Anonym Says:

    Jeg synes, du er så stært at dele det Gina. Især eftersom hele din omgangskreds garanteret læser med! Hvordan håndterer de det egentlig?
    Jeg tror i øvrigt ikke, det handler om de to kg. Lovede mig selv at stoppe og være tilfreds efter de yderligere to kg. Der er nu røget fire, og det er ikke bedre.
    Men jeg synes i øvrigt også, at du virker afklaret og glad på et helt andet plan nu! :) Håber inderligt, du er lykkelig.

  17. Astrid Says:

    Du er så pisse sej og inspirerende Gina!

  18. Marie Says:

    Det er jo dybt godnat! Alle prøver på at tabe sig!
    “59 kg er også meget hvis du kun er 161” Sikke en grum verden vi lever i, i burde skammer jer.

    Jeg er 155 og vejer 50 kg, jeg er glad for min krop. Det er sundt! Det er ikke sundt, at man vil tabe sig når man vejer 48 kg?

    I er fascineret af vægttab! Sådan lyder det! SYGT!

  19. Ditte Says:

    Det er præcis det jeg mener.. Mange folk synes dit vægttab er for meget og jeg ved ikke hvad. 59 er for meget når man kun er 161.. det synes jeg ihvertfald!
    Men det er godt du er glad for din krop, Marie. Det er jeg da også, men der er altid plads til forbedringer ;)

  20. Emma Says:

    Hvordan kan I mennesker støtte op omkring dette indlæg? Kan man ikke tydeligt se, at denne pige, Gina, har brug for alvorlig hjælp? Hun udtaler sig selv om en klar spiseforstyrrelse – hvordan fanden kan I så sidde og sige, at det er inspirerende og normalt, og ih uh tillykke med vægttabet?

    I burde virkelig skamme jer for at støtte op omkring dette. Er det i denne verden blevet så normalt at have en spiseforstyrrelse, at folk næsten klapper og hujer, når et offer for denne “sygdom” stiller sig frem og fortæller om sit gigantiske vægttab, som kun kan være forsaget af, at personen har sultet sig?

    Hold da op jeg er chokeret. I mennesker burde bede hende om at søge hjælp først og fremmest, og så bagefter få hende til at sætte sig ind i, hvordan man udøver et sundt og varigt vægttab UDEN at sulte sig.

    Det er mit råd til dig, Gina. Held og lykke.

  21. Anna Says:

    Trods den meget sigende overskrift om emnets efterhånden talt om til døde status: “vægttab – EN GANG FOR ALLE”, føler jeg lidt et behov for at knytte en kommentar til “debatten” så at sige..
    I min verden er det en bloggers eget valg i hvilket omfang de lukker deres læsere ind i deres private sfære, og derfor skal man også passe meget på med at dømme/kritisere hvad der lægges ud.. internettet er et frit forum og det står alle læsere frit for at slukke skærmen hvis de bliver stødt.
    Gina har så vidt jeg ved aldrig markedsført dette som en “hjælp til vægttabsblog” og kan i den forbindelse heller ikke stilles personligt til regnskab for hverken de læsere der efterfølgende går på slankekur (det havde de nok gjort alligevel hvis de følte trang til det) eller det tynde modeideal der hersker i medierne!
    Derfor virker det i mine øjne en smule fjollet at rette denne form for kritik mod Gina, da bloggen jo bare er et personligt outlet i et offentligt forum, hvorfor læsernes handlinger og tanker (fx fascination af vægttab) i princippet intet har med Gina at gøre?

    (Dette er heller ikke ment som en kritik mod alle jer der har kommenteret, blot mit input)

  22. ginajaqueline Says:

    Anonymen – men jeg elsker jo 60’erne, og elsker tøj fra 60’erne, så jeg kan ikke gøre så meget ved det ;-) men tak for kompliment.

    Anonym – tak. Det er forskelligt hvordan folk forholder sig til det, de der har vidst det hele tiden, som er tættest på, er selvsagt markant mere mærket af det, og måske en lille smule magtesløse. Men synes egentlig alle tager det pænt. Måske har du ret, nej selvfølgelig har du ret, men hvad gør man.

    Astrid – jo tak!

    Synes egentlig den videre “debat” er utrolig ubetinget, læs nu forhelvede indlægget, og lad være med, at putte ord i min mund. Jeg har ikke sultet mig selv som sådan, jeg har spist hver dag med enkelte undtagelser, og har sgu fundet en halv-gylden mellemvej, hvis jeg selv skal sige det. Hold nu, jeg har nemlig vitterligt “aldrig markedsført dette som en “hjælp til vægttabsblog” og kan i den forbindelse heller ikke stilles personligt til regnskab for hverken de læsere der efterfølgende går på slankekur” – det her er mig, ikke guide til nogle som helst andre. Forstår samtidig ikke helt hvad det lige er, dit råd til mig er, Emma, som om, at jeg ikke skulle vide hvordan man opnår et varigt vægttab, skal folk nu til at stå til ansvar for at sætte mig ind i tingene? Nej tak. Igen pointerede jeg halvvejs i indlæget at eg ikke var interesseret i en diskussion om sundhed. Jeg har jo ikke clamimet, at jeg er helse-ekspert. men fred være med det!

  23. Emma Says:

    Det er ikke min pointe. Min pointe er, at du på ingen måde udelukker at du har anoreksi, tværtimod – det er den bekymrende del af det. At folk så støtter op omkring det, er helt grotesk.

    • ginajaqueline Says:

      Du irriterer mig lidt. Du udtaler dig i en sag, hvor du tydeligvis overhoved ikke har dine fakta iorden. Har faktisk ingen ord.

      • Lou Says:

        wtf? Hvad er det du ikke forstår? Det at Gina erkender at hun har en spiseforstyrrelse gør jo netop at hun er i stand til at gøre noget ved den. Og denne udvikling virker det til hun er nået langt med.

        Vi som læsere støtter på ingen måde op om en sygdom, ved at skrive det er godt gået. En sygdom er noget folk. Mange folk bærer rundt på. Og vi kan vist blive enige om at det er et stigende problem.

        Det er jo ikk muligt for os læsere, hvor meget vi end vil det, at kurere Gina, og heller ikke at gøre det værre. Sygdommen vil jo altid være der.

  24. Lou Says:

    Min kommentar var forresten på ingen måde ment for at opildne til mere debat. Synes bare at det er vigtigt at nogle mennesker sætter fokus på tabuer. Og jeg mener ikke at Gina på nogen måde opfordrer nogen til at tabe sig.

  25. Anna Says:

    Hey Gina
    Jeg må indrømme jeg elsker din blog, du er sgu da for sej!
    Jeg er helt vild med dine indlæg, du må love mig aldrig stoppe med at blogge.
    Det er dog utroligt at folk nogle gange har så ondt i røven, for hvis de synes de indlæg er så dårligt, hvorfor fanden læser de det så???
    Jeg er en pige på 14år, 165cm jeg vejer 44 kg. Har du nogle gode råd så jeg kan tabe mig?:-)

    Knus Anna :)

  26. Sarah Says:

    Ej, give me a break. Hvis dét der ikke er en fælde, så må du kalde mig… Noget kikset.

  27. Marie Says:

    Come on girls! Det er så fucking sygt det her. Gina du irriterer mig lidt her. som du dg sel kan sige det til andre! Så kan du selv vel tage lidt imod?
    Det er slet ikke flot at du har tabt dig så meget. Ja din blog er fin og du selv er poetisk, men give me a break.

    Pigen på 14 år. tabe dig? Tror jeg ikke at du skal, måske skal du søge hjælp?

    Hvorfor jeg læser med? Det har jeg lige siden Day one, det her bare sygt.

  28. Marie Says:

    Sorry for stavefejl, blev vist lidt sur.

  29. Sarah Says:

    Jeg tror ikke ‘pigen på 14’ er fjorten. Eller vejer det der står, eller har den højde. Eller hedder Anna. Eller elsker Ginas blog. But then again, I’m paranoid..

  30. Pernille Says:

    Tror netop Gina lavede indlægget om vægttabet, for at svare alle spørgsmål, en gang for alle. Så det er vel lidt folk, der gør det til mere end hvad det er.
    Om man skriver tillykke eller udtrykker sin foragelse, er vel i og for sig irrelevant.
    – Og når det så er sagt, synes jeg måske liiige, at det er en tand for meget, at bruge Ginas tidligere anoreksi som en beskyldning for dette vægttab.
    For det kan jo rent faktisk godt være tilfældet, at hun er kommet i balance med sig selv :)

  31. ginajaqueline Says:

    Det er sjovt, for som Sarah skriver, var men første tanke, og min forhåbning, at indlægget ikke er skrevet af en 14årig undervægtig pige – det er jo trods alt internettet! I tilfælde af, at det desværre er så sandt, som det er sagt, vil jeg sige til dig Emma, at du selvfølgelig ikke skal tabe dig! Og jeg ville ikke give nogle råd videre, om så du vejede 20kg. mere.

    Marie – Det er okay, at du er irriteret på mig, men jeg har sådan set ikke gjort andet, end at besvare folks spørgsmål, som jeg kunne stå inde for at besvare. Hver en linje i dette indlæg er svar på tiltale i kommentarfeltet den seneste tid. Det er jo helt i orden, at du ikke synes det klæder mig, det er ikke alle der synes det, og sådan vil det jo altid være!

    Pernille – tak, du rammer i store træk fuldkommen plet.

  32. joe Says:

    ej, nu må i altså tage jer sammen. jeg er 19 år, 165 cm og vejer 47 kg. og den eneste der nogensinde har anklaget mig for at have en spiseforstyrrelse var en skinny tøs på hash, som klart havde flere issues end mig. såøøhm, hvorfor er det lige at en bmi på omkring 17 virker så umuligt på jer? og nej jeg ligner ikke én der lever af agurk. og nej det er ikke “ana” og de lede dæmoner der taler inde i mit hoved. sorry, jeg synes bare det er en underlig ting at betvivle. selv om hun måske ikke lige hedder anna. og i ikke er enige i at hun gerne vil tabe sig.

    • Sarah Says:

      Jeg er ikke sikker på at jeg 100% forstår hvor du vil hen. Er sådan set ligeglad med om hende der Anna findes eller ej, og synes heller ikke hendes vægt virker urealistisk. Synes dog, selvom hun måske er 14, at hendes kommentar er totalt out of place. Altså, debatten havde jo allerede været igang med de foregående 30 kommentarer. Så det her indlæg var måske ikke lige det rette at spørge om tips til væggttab – oveni købet, når Gina allerede havde skrevet at det ville hun ikke gøre sig klog på. Anna kunne have sendt en mail til Gina, for Guds skyld. Det ville måske blive opfattet som mere oprigtigt – I wouldn’t know. Synes det udviser en kæmpe mangel på situationsfornemmelse. Og det har ikke noget med alder at gøre.
      Hvis min paranoia alligevel skulle komme mig til gode denne ene gang – hvilket vi nok ikke finder ud af – så ville det jo være oplagt, at ‘Anna'(no. 25) er en bitter læser, som ville stille et paradoks op. Det paradoks, som mange øjensynlig er overbeviste om at denne ‘eksponering af vægttab/anoreksi’ (magtede ikke at finde direkte citater, læs de andre kommentarer) vil føre til før eller siden.

      Yada yada yada, hurra, det blev langt.

      • joe Says:

        helt sikkert! vi er vist enige omkring meget af det. hele den her debat er vist under alle omstændigheder efterhånden blevet meget lang :-)

  33. Marie Says:

    Ærlig talt, tror ikke Ginas livstil/blog fører 14-årige piger ud i spiseforstyrrelser. Hvis det er tilfældet (hvad selvfølgelig er tragisk) må vedkommende have været så psykisk ustabil i forvejen, at whatever kunne have fremprovokeret det, og det har jo egentlig ikke noget med Gina at gøre..

  34. ginajaqueline Says:

    Og så er den vidst også slået ihjel :-)

  35. ginajaqueline Says:

    Jeg har aldrig været overvægtig.
    Men jeg havde det ikke godt, da jeg vejede 59,5 som er det højeste jeg har været oppe på.

Skriv et svar

