Julefrokost hos mig

28. december 2010



Jeg har som mange andre holdt julefrokost igår, men jeg er simpelthen dødtræt af fed mad og sukker, og er nok heller ikke den eneste der har taget 1kg. på henover julen, så jeg besluttede mig for at lave noget sundt men lækkert mad i stedet.

Vi fik couscous salat med Roccula, rød peber, broccoli, chili, persille, mango, sort oliven, fedtfattig feta og groftkværnet peber.

Madbrød med cherrytomat, roccula, peber, frisk og tørret rosmarin penslet med lime og æggehvide og dryssset med tørret rosmarin, græskarkerner, sesam og lime peber. Det er min egen opskrift og første gang jeg prøvede det – det kan klart anbefales!

Dertil oksekød stegt i macadamian olie med tasmansk krydderi og rejer stegt i kokosolie med citronpeber og chili toppet med kaviar.

Grunden til at i ikke får nogle billeder fra selve aftenen er, at vi også havde lyst til at lave noget kreativt, så den stod på foto-shoot med Kiva og Sandra, og Sidsel og jeg som modeller. Glæder mig til at vise jer billederne, og ikke mindst at se dem selv. Min søde kæreste var Kiva’s assistent og han gjorde det så pisse godt!:-) Det gjorde alle virkelig, omend det var en ret intens aften. Jeg beskæftiger mig ikke med drama, men med intensitet. Vi drak litervis rødvin og sjusser hele natten, der var en stikflamme i mit hår pga. hårspray og stearinlys, men jeg er sluppet billigt alt taget i betragtning! Idag har jeg været så død, men låste mig selv ude for første gang nogensinde da jeg var ude og handle med le boyfriend, der heldigvis kom mig til undsætning, og jeg elsker at jeg har ekstra nøgler hos min mor, og jeg elsker stillezone i S-toget. Mere er der vidst ikke at sige til den sag, dét gør jeg ikke igen, og nu vil jeg i bad og lave mig en lækker reperations-smothie inden Sidsel kommer og hjælper med at gøre rent efter igår, og spiser natmad!

Er bagud med mine indlæg for tiden, og det er ikke inspirationen men mere tiden der svigter. Jeg tror ikke folk forstår hvor lang tid det tager at blogge, og det skal altså være helt og på egne præmisser, men jeg er ked af jer der går forgæves! Nogle dage har jeg for tiden helt op imod 12.000 besøgende, og det er sgu ærgerligt at der så ikke er noget at se på! Men god jul til jer alle sammen, det tror jeg ikke engang jeg har fået sagt – Merry fucking christmas!

Skriv et svar

