Still not satisfied – at all.

9. november 2010



3. dag med film og bøger. Håber sindssygt på at jeg er frisk imorgen, føler jeg er flere dage bagud, hvilket vel også er ret begrundet. Det er dog ikke det der trygger mig mest lige nu. Sofia er rejst idag, ned til Emma i Nepal. I 4 mdr. Det giver mig vitterligt kvalme, lige i solar plexus, af tomhed nede fra maven af. Sidsel har det også pisse svært med det, så regner med at vi bliver lettere siamesiske det næste stykke tid. Heldigt vi næsten er naboer!
Mere mad spam:
– ristet mørkt rosin-nøde brød med Philadelphia og stegt chorizo, cherrytomat og persille alá Julian
– fedtfattig trøffelsauce med 4 forskellige slags svampe. Serveret til noget oksekød, nogle små økologiske kartofler med skræl og tilberedte sukkerærter.

11 Responses to “Still not satisfied – at all.”

  1. line Says:

    mums mums mums :-)
    Gina, jeg tænkte på om du ikke ville vise nogle billeder fra din lejlighed?
    den virker så hyggelig.

    Nå, det var bare en tanke.
    God aften!

  2. Vibeke Says:

    Årh lækkert, hvor ser det bare delikat ud! Hvordan laver man sådan en trøffelsauce med svampe?? Det kunne jeg virkelig godt tænke mig at lave!

  3. Marianne Says:

    Du ser så dejlig ud! Som altid! og slank!
    Tænkte på om du egentlig er på nogen kur pt?? Eller spiser du bare “normalt” nu?

    I tilfælde af begge dele, ser du fantastisk ud.
    Knus

  4. Lillen Says:

    Mums, jeg bliver helt sulten.
    Din blog er den eneste, som jeg gider at læse!
    Du er cool.

  5. Maria Says:

    Jeg er selv helt vild med at lave lettere avanceret mad! Hvad er opskriften? :-)

  6. ginajaqueline Says:

    Line – Jo, det har jeg lovet, men sagen er at jeg ikke er helt tilfreds endnu…

    Marianne – tæller altid mine kalorier. Men tusind tusind tak skal du have! :-)

    Lillen – thanks for that one!

    Her får i opskriften på trøffel svampesovsen.

    til 2 personer: ½ pakke blandede svampe steges i lidt god olie eller letta med salt og tages af. I samme fedtstof steges et par bøffer, fx. mørbrad. kryderes efter smag. Bøfferne tages af og holdes varme, og der tilsættes 1dl. vand med 2 spsk. rødvin til panden, tilsæt ½ oksebouillonterning kog op og tilsæt div. kryderier (jeg bruger salt, feber, korianer, clilipulver, muskat, grillkrydderri)
    stilsæt en toppet spiseske trøffelost og en toppet spiseske trøffelpuré.
    Tilsæt 2dl. maizena creamfine 7% og lidt kulør.
    Tilsæt til sidst svampene, kog op og server.

  7. Kathrine Says:

    Få kort strithår! :D

  8. line Says:

    det er da ligemeget :D
    det er bare interessant at se under alle omstændigheder.

  9. ginajaqueline Says:

    Katrhrine – strithår?!

    Line – Det er mest fordi jeg har tænkt mig at bo her i mange år, at jeg har ventet med at vise jer billeder. Men skal nok vise lidt snart, da mange efterhånden har efterspurgt det :-)

  10. Bella Says:

    Hvorhenne på Nørrebro bor du egentlig Gina (efterlyser selvfølgelig ikke din adresse, men i hvilket område)? :)

  11. ginajaqueline Says:

    Bella – ret tæt på Nørrebro station :-)

Skriv et svar

