Lidt praktisk.

6. november 2010


Jeg har taget jeres ønske om ændring af skrifttype til mig, og formoder at den nye falder i de flestes smag?

Noget andet og mere alvorligt – de seneste dages kommentarer omkring min vægt. Jeg gider ikke finde mig i det. Faktisk er min tolerance så lille, og min selvrespekt så stor, at overvejelserne er gået på at lukke bloggen eller fjerne kommentarfeltet. Jeg har aldrig bedt nogen om deres second opinion på min vægt, og hvis det fra nu af skal være kutymen at det er helt okay at vurdere og jeg har tabt mig eller taget på så vil jeg ikke være med længere. Jeg synes faktisk at det er direkte ubehageligt at nogle sidder og studerer og analyserer min vægt. Det har og skal aldrig være meningen!
At jeg har valgt at dele forskellige personlige aspekter på bloggen, betyder ikke at jeg er fuldstændig ublufærdig med alting. Eller som en læser ligefrem siger “Det er for sent at kræve en vis grænse indenfor dit privatliv”. Bare fordi at jeg mener, at der ikke er NOGET der burde være et tabu, så sætter jeg stadig en grænse ved personlige, ondskabsfulde, udhængende, ukonstruktive kommentarer.
Dén er rigtig svær. For jeg får jo utroligt mange søde kommentarer. Folk er utroligt uddybende og det er ikke så lidt ros jeg får med på vejen. Og at slette alle de negative kommentarer vil også virke utrolig unuanceret og falskt. Det er jo ikke noget glansbillede det her, det er bare utroligt svært altid at skelne mellem hvad der er konstruktiv kritik, og hvad der er jantelov og stikpiller når man er midt i det hele, og skal godkende så mange kommentarer hele tiden. Dertil kommer at det er et stort problem, at hvis folk først har fået godkendt én kommentar bliver deres kommentarer godkendt automatisk fremover.
Jeg ved ikke hvad jeg gør. Jeg vil ikke ødelægge det for nogle. Men jeg vil heller ikke lade nogle ødelægge mig.

20 Responses to “Lidt praktisk.”

  1. mette Says:

    Gina, du er smuk.

  2. Susanne Says:

    hej,
    nu hvor du nu også poster så mange indlæg omkring din vægt, dine vægtmål, din spiseforstyrrelse, din mentale tilstand etc. etc. må du da også forvente at det ikke er alle der synes det er ok? (Nogle kan så bare ikke håndtere det og skriver i stedet nedladende ting). Men helt ærligt synes jeg at du er en kæmpe inspirationskilde NÅR DET GÆLDER TØJ(!!!), jeg tror der er rigtig mange unge piger der følger din blog og bliver påvirket meget negativt af dine humørsvingninger og vægt-posts.

    – Selvfølgelig er det rart for dig at få positive kommentarer, men hav den selvsikkerhed at slette kommentarfeltet. Det vil bevise om du egentlig blogger for medlidenhed (for at pleje dine problemer) eller for konstant at videreudvikle bloggen.

    Jeg synes du er cool, men jeg KAN IKKE FORSTÅ at du ikke kan se hvor vanvittigt det er at poste om din vægt og dine komplekser omkring denne!!

  3. mette Says:

    Gina, med al respekt – denne kommentar er blevet slettet, da den ikke havde noget som helst med respekt at gøre.

  4. sofie Says:

    mette – det er sgu da det latterligste jeg længe har hørt, skal gina bare finde sig i (nedladende) kommentarer fordi “sådan er verden”? hun har da al ret i verden til at sige fra når det bliver for meget for hende!


  5. Jeg er normalt ikke typen der har lyst at hooke mig op i en debat, men lige her har jeg brug for at puste ud. Det er mig virkelig en gåde hvordan nogen synes at det kan være fair, at Gina, andre bloggere og i det hele taget andre folk er nødsaget til at skulle skære sin utilfredshed ud i pap. Det er vel helt og aldeles god opdragelse at vide, at personlig kritik (og nu mener jeg de stikpiller og den hetz der huserer) under ingen omstændigheder skal ud i noget forum som dette! Gina (og andre) skal ikke udsættes for nedladende og uintelligente kommentarer om personlige ting såsom vægt. Hvor satan blev medmenneskeligheden af? Konstruktiv kritik er noget af det bedste man kan få – det kan bruges som erfaring og til at udvikle ens egen person og gøremål. Hvad skal det andet ærlig talt bruges til? Jeg sidder med en grim smag i munden givet af andre. En smag af jalousi, kedsomhed og uintelligents. Helt ærligt – hvor langt er I kommet?

  6. joe Says:

    ad okay. mette og etoile skal lukke røven. gina, du har lavet din blog for din egen skyld. og at folk læser den er nice, men jeg forstår sgu ikke hvorfor folk læser en blog hvis de synes det er noget lort der skal svines til. de der kommentarer skal du bare fjerne. ligesom du vælger hvad der skal stå i dine indlæg vælger du også hvilke kommentarer du vil have stående under. og selvfølgelig handler det ikke kun om at smække ros op, men det er vel heller ikke noget lad-os-dømme-gina-forum. så fuck de ukonstruktive kommentarer, der er decideret lede eller latterlige. der er jo ingen pointe i at gemme dem. jeg synes ikke du bliver sejere af at lade dig svine. folk må jo stoppe med at læse hvis de har et problem. jeg synes i hvert fald du giver dem credit ved at godkende deres kommentarer, hvilket jo bekræfter dem i at de kan tillade sig at gøre dig ked af det. du skriver selv at er det en livsstilsblog, hvor man kan lade sig inspirere. det er ikke et debatforum over din person. hvad med at gøre sådan at du skal godkende alle kommentarer? du må i hvert fald ikke lukke bloggen. yes?

  7. Rikke Says:

    Gina, det indlæg Mette har skrevet krøller du mentalt sammen og kaster på lossepladsen, hvor det hører til.
    Det er DIN blog og DIT liv – ergo bestemmer DU. Og uanset omstændighederne så har du/man ALTID ret til at sige fra. At der så kommer en forsmået trunte og kalder det klynkeri er ikke dit problem.
    Generelt synes jeg ofte, at når bloggere bliver sårbare og evt. vælger at sige fra, så råbes der straks “KLYNKERI” fra flere sider. Af og til krydres de sure kommentarer med et “Åh, hvis det er dit største problem, SÅ…” eller “Hvis du ikke kan tåle en smule kritik, SÅ…”. Og come on, folkens – den er sgu for let købt. At man siger fra har da intet at gøre med at man ikke kan tåle kritik eller ikke har andre/større problemer i livet. Hvilken paragraf i hvilken lov er det, der påpeger at bloggere partout skal finde sig i ALT? Selvfølgelig skal de ikke det. Det her er Ginas forum, Ginas verden. Det står enhver frit for at springe hendes blog over, hvis hun forarger eller irriterer jeres lever så meget.

    Men det er altid så nemt at lege moralens vogter, når man ikke selv er i centrum, mm?

    Gina, du er smuk præcis som du er. Du er unik og det sætter sit uvurderlige præg på din blog.

    Respekt og kram herfra

    /Rikke

  8. caroline Says:

    jeg syns det er til grin folk gør sådan noget, du er smuk og inspirerede! du skal have en tak for at var inspiration til os andre.
    bliv ved med det du er god til :)

  9. Rebecca Says:

    Jeg synes faktisk du skulle prøve at slette kommentar feltet. Måske bare for en periode..
    Så kan det også være at alle dem der bare følger med i din blog for at spyde galde ud falder fra.
    Jeg bliver helt ked af det nogle gange af at læser de åndsvage kommentarer, så kan slet ikke forstå hvordan du kan holde det ud.

  10. Stine Says:

    Det er en hårfin balance.
    Man kan blive nødt til at finde sig i nogen af de negative kommentarer, uanset oprindelse, når man udstiller sit liv på en blog. Hvis de negative kommentarer går en på, så skulle man nok overveje om de indlæg man ved folk bliver idioter af, overhovedet skal postes. Det kan godt være det er ens blog og man burde kunne poste hvad man vil, men det er åbenbart bare ikke er tilfældet. Jeg ser da helt sikkert også helst, at folk der føler sig berettigede til at svine andre holdt sig væk, men de vil altid være der og så man tage sine forholdsregler.
    Mht. dem der allerede her, har været ude med riven, så forstår de måske bare ikke de problemstillinger der bliver taget op på bloggen. Jeg forstår dem ikke, for jeg tror man skal være der/have været der for at forstå. Det kan sagtens skabe en form for intolerance. Jeg er selv overvægtig og jeg er sikker på en masse ville sige at det er fordi jeg er doven og spiser hele tiden, selvom det langtfra er tilfældet. Men hvis man ikke selv er det, så kan man ikke forstå det. Ellers så er det nok fordi de har ondt i røven.

    Nå, men mht. det du overvejer Gina, så synes jeg sagtens du kan tillade dig at slette de negative kommentarer. Det kommer ikke til at virke unuanceret, for vi ved de kommentarer kommer – det vil bare vise at du ikke vil finde dig i det. Hvis du sletter dem, kan det være folk fatter at de skal lukke deres galde ud et andet sted og de holder måske til sidst op med at komme her, fordi de ikke kan skabe diskussioner og se deres egen fine tekst på tryk.

    – Og så lige til sidst, så kan jeg utrolig godt lide din blog fordi du viser at livet ikke altid er en dans på roser.

  11. Pernille Says:

    Jeg synes uden tvivl du burde fravælge kommentar feltet, så din blog ikke kommer til at handle om hvad der står i dine indlæg fremfor hvilke debatter der udspiller sig i kommentarfeltet. Det er så ærgerligt og unødvendigt.
    Luk endelig ikke bloggen – den er meget unik og personligt en af de blogge jeg er mest inspireret af. Omend din livsstil er meget modsat min egen. Men hatten af for din unikke stil og personlighed. BLIV VED AT BLOG!!!

  12. Louise Says:

    Nu kommenterer jeg normalt ikke dine indlæg, da jeg altid har fundet dig supergenial og inspirerende. Men hold nu op hvor skal folk lukke røven. du er SÅ smuk og hvis folk har så ondt i røven over dig og hvad du poster, så væk med kommentar muligheden. du behøver ikke godkende dette eller vise det, jeg synes bare du skulle vide det. Du er cool!

  13. Anna Says:

    Jeg synes, du er smuk uanset, hvilken vægt du har – både indeni og udenpå.
    Og jeg synes, du er modig, fordi du tør være lige præcis, den du er med alle de problemer det indebærer.

  14. L Says:

    Selvfølgelig skal du da slette latterlige kommentarer, der intet har med indlægget at gøre. Kritiske kommentarer, skrevet i en ordentlig tone, og som rent faktisk handler om emnet i indlægget er en ting – men ubehagelige menneskers mundbæ er der vel ingen grund til vise den respekt at offentliggøre.Det minder mig om en madblog, hvor indehaveren bliver svinet til hele tiden, fordi hun er førtidspensionist og alligevel tillader sig at købe sushi og spise på restaurant. Den slags mennesker kan benytte sig af ‘Nationen’ i stedet.

  15. Malou Says:

    Jeg kan godt lide dine vægtindlæg – jeg synes de er ganske interessante.
    Synes i hvert fald ikke du skal droppe dem!

  16. Fudjan Says:

    Nårh, lille skat – hvor er du sød.. det sku’ op til dig hvad du skriver hvis folk finder det stødende kan de fucke ud af din blog, sværere er det sku’ ik’:0/

  17. Cæcilie Says:

    Jeg følger meget med på denne blog. Den er inspirerende spændende, og sætter nogle tanker igang. Jeg tænker sådan. Det er dit liv, dig der lever det, dit valg at blogge – Men jeg kan sagtens pille ud og fravælge ting jeg ikke synes om, og ikke kan bruge til noget, UDEN at skulle smide lede kommentare herinde.

    Jeg læser bloggen, som skrevet, fordi den er spændende og inspirerende, ikke fordi jeg skal gøre mig til dommer over DIT liv. Jeg er da bare glad for at kunne følge med, få inspiration.

    Så – Slet nu ikke bloggen. Det ville da være surt!

    Fortsæt, ja tak!

    (og guuuud, hvor er jeg misundelig over du får det Christian Louboutin champagneglas. Jesus, det er gudeskønt jo)

  18. Sara Says:

    Som Stine også skrev, du viser at livet ikke altid er en dans på roser. Og det sætter jeg stor pris på, du er cool!

  19. ginajaqueline Says:

    Mange(!) tak for jeres kommentarer. Jeg har stadig store overvejelser.
    Vender lige tilbage og samler op på trådende og svarer jer ordentligt.

  20. Kia Says:

    Kære Gina,

    Det er jeg ked af at høre. Mit råd til dig, er at slette de kommentarer, der på ingen måde er konstruktive. Gør det til en politik, når du gennemgår dine kommentarer.

    Jeg var meget længe udsat for meget svinske og hadefulde kommentarer på min blog (og prøvede iøvrigt at tale til folks fornuft og medmenneskelighed i indtil flere indlæg inden), det skete endda selvom jeg skulle godkende kommentarerne inden udgivelse. Folk var iskolde. Men efter et halvt år, hvor de der lave mennesker så at jeg NÆGTER at give dem taletid, så er al ubehageligt stoppet. Bevares, jeg får da en stikpille og kan da godt mærke at nogen har lidt ondt et vis sted nogen gange, men der er meget få svinere på min blog og jeg får altså 20-30 kommentarer på forskellige indlæg om dagen i gennemsnit.

    Bare et råd fra mig til dig.

    Alt godt,
    Kia.

Skriv et svar

