Nyt layout & KÆMPE billeder på bloggen!

1. november 2010


Jeg er idag gået væk fra at bruge HTML som jeg har været dus med siden jeg lavede min første hjemmeside i 1. klasse, og begyndt at lave bloggen i CSS.
Det er langt mere kompliceret, da jeg nu selv vælger hvordan alt på bloggen skal se ud i lange tekstformler som rækker meget bredere end html. Dog er jeg meget overrasket over mine egne nørde kompetencer, da jeg har lært mig selv det her til aften. Bloggen kommer fra nu af til at se sådan ud, som jeg har demonstreret i forrige indlæg og lidt ned gennem bloggen, så det ser nogenlunde ordentligt ud. Jeg har stadig valgt at beholde mine gamle tema-farver, da de er meget mig og et stort kendetegn for bloggen – 9 ud af 10 er som bekendt sort/hvid. Dog er alle teksttyper ændret til min yndlings teksttype. Jeg overvejer en header, synes bare det lynhurtigt bliver så utrolig corny.

Det var vidst dét. Det koster penge og er besværligt, men det er virkelig det værd, når mine billeder kan komme så meget mere til sin ret, som jeg føler de gør!
Hvad synes I om forandringerne?

20 Responses to “Nyt layout & KÆMPE billeder på bloggen!”

  1. Zarathusra Says:

    I like that the pics are bigger, but in a way I miss the old tekstype…

  2. Amalie Says:

    synes det andet layout var bedst:)

  3. ml Says:

    Fab at du har beholdt ‘samme’ layout men nu med så store billeder. Love it!
    Synes dog det er lidt ærgerligt, at der er så ‘mange’ indlæg på hver ‘side’, ved ikke hvordan jeg skal forklare det.. Men du ved, når man scroll’er ned, så er der tusind indlæg inden man skal videre til ‘ældre indlæg’, og det gør siden lidt langsom at indlæse (i hvertfald her hos mig…)

  4. Anne Says:

    Jeg synes det nye layout er fint, det er selvsagt federe med store billeder!
    Jeg synes dog, at skriften er ubehagelig at læse, hvilket er ret ærgerligt, eftersom din blog trækker mindst ligeså meget på tekst som billeder.

    Og så synes jeg, det er fedt, at der er så mange indlæg på hver side

  5. Line F Says:

    Det er super lækkert med større billeder og at man ikke længere behøver knibe øjnene sammen for at læse teksten ;)
    Men er enig med ml i, at der næsten er for mange indlæg på hver side, for det tager lidt lang tid at indlæse det hele.

    Ha’ en dejlig mandag :)

  6. nathalie Says:

    Helt perfekt, elsker det :)

  7. Nina Says:

    Synes, at det med billederne fungerer MEGET bedre end før, men teksttypen er forvirrende og svær at læse.

  8. Amalie Says:

    Jeg synes det er godt med det nye layout! Som de andre også skriver er din blog altid lidt “tung” for computeren at loade, ved ikke om det er noget du kan gøre noget ved? Andre blogs er lyn-hurtige på min computer, det er kun din der er ret langsom i det?
    God mandag og cool med nørderiet :)

  9. Tina Says:

    Jeg synes det nye layout ser super fint ud :) Kan godt lide indlægsdelen er blevet meget bredere. Skrifttypen synes jeg er lidt træls ude i menuerne og sådan, men hvis det er din yndlings, skal det selvfølgelig være den!

  10. Simone Says:

    Hæ hæ tillykke med nørde kompetencer, det ser fint ud :-)

  11. Line Says:

    Hader skriften. på ingen måde elegant eller professionelt at se på.

  12. kat Says:

    Det ser rimelig amatør agtigt ud?

  13. Sofie B Says:

    Skriften er tarvelig ved øjnene, men de store billeder er perfekt og så elsker jeg at du har så mange indlæg på hver side, for ellers kan man tit glemme at læse gamle indlæg fordi man ikke gider vente på den loader en ny side.. Hos mig loader din side fint og jeg har VIRKELIG latterligt internet på min side af jorden! :)

  14. ginajaqueline Says:

    MHT. skriften: UNDSKYLD, UNDSKYLD, UNDKSYLD – jeg have valgt en forkert type, der lavede takkede bogstaver og indsatte sorte blokke istedet for tegn – nu skulle den være der – KAN I LIDE DET NU? :-) Jeg er i hvert fald vild med denne type skrift. Skrivemaskine skrift!

    Ellers tusind tak! Der er meget uenighed mht. antallet af indlæg pr. side?

  15. Ida Says:

    Super fedt Gina! Elsker større billeder :) Men ja, jeg synes også der er for mange indlæg pr. side, det tager altså en krig at loade hos mig og det er svært at scrolle ned over alle de indlæg. Ellers er det flot!

  16. kat Says:

    Hey! Nu ser det virkelig fedt ud! q:

  17. Ida Says:

    Måske er det pga, at jeg har en Mac, men det er ikke en skrivemaskine skrift – nærmere bare en helt almindelig, kedelig én af slagsen, og så er den også meget lille. Jeg har helt ondt i øjnene .. Men fedt med store billeder :-)

  18. Helle Says:

    Jeg synes teksten er blevet meget mindre (har også en mac).. og kunne egentlig bedre lide det gamle layout, men nok fordi jeg bare er blevet vant til din blog og lidt for hooked.. men dejligt med forandring. Teksten skal bare være større for kniber simpelthen øjnene sammen for at læse det, du skriver.. måske er det bare mig, der skal have briller!? Hæhæ. :D

  19. Charite Says:

    Teksten er stadig rigtig forstyrrende at læse..
    Jeg vil give dig ret i at den er fed, men til længere tekster fungerer den ikke så godt.

  20. sofie Says:

    cool med større billeder.
    elsker også “skrivemaskine”-skriften, men lige her er den forvirrende for øjnene, men godt at selve indlæggene er bredere.

    din side er ikke langsom til at loade hos mig så har ikke noget imod de mange indlæg pr. side.

Skriv et svar

