Det gælder i livet meget om at passe på, når ens stikord kommer. Søren Kierkegaard


“Hver gang jeg logger på WordPress, kan jeg i en liste se, hvilken blog hos WordPress, der står som nummer 1(altså har flest besøgende). Nr. 1 er en såkaldt modeblog, hvor man følger en piges liv, hvor man ser hende ryge hash og tage stoffer, stræbe nærmest efter at være anoreksi-slank, køber tøj i bunkevis(og meget af det, er altså i den dyre ende af pengepungen), fester flere dage om ugen, går iklædt utroligt provokerende tøj(noget der desværre minder om Istedgade), og listen er laaaang. Denne pige har mange læsere, og mange piger ser op til hende. Er det virkelig sådanne “rollemodeller”, vores ungdom har brug for?”

Jeg faldt lige over det her i en debat, og følte for at dele det med jer. Jeg elsker det så meget. Helt genialt. Hold kæft det er skarpt og ikke mindst fantastisk observeret og konkluderet!

Forfatter ginajaqueline

Jeg hedder Gina Jaqueline, er ultimativ københavner, 20 og udpræget æstetiker. Jeg beskæftiger mig med mode, lyrik og fotografering og lægger stor vægt på karisma hos folk. Jeg læser for mange bøger og lytter til Doors, Stones, The who, Pink floyd, Cash, Velvet underground, The xx, Kenneth bager, DAD, Anne linnet, cat power, Bowie, Jimi hendrix, Iggy Pop, Nirvana, Patti Smith og Empire of the sun. Jeg har 1000 ansigter, og 1000 sæt tøj. Kamælon aspektet er SÅ interessant. Jeg går tit ud. Og jeg holdet tit hof. Jeg befinder mig i et efter eget udsagn godt miljø. Taler tit om mig selv. Taler tit om andre sågar. Taler tit om tingene som de er.

19 kommentarer til “Det gælder i livet meget om at passe på, når ens stikord kommer. Søren Kierkegaard”

  1. Udover de meget lidt flatterende ting, der skrives om din tøjstil, så er det da i hvert fald en klar point bagved dette indlæg.
    Er sikker på der nok skal komme en masse søde og varme indlæg der forsvarer Gina, fordi hun er en dejlig pige der ikke vil nogen noget ondt.
    Når det så er sagt ku jeg godt tænke mig at få dvs. læsere til at tænke lidt over om DU ville anbefale denne blog til din datter den dag du bliver mor?
    Er det i dette univers du ønsker at hun skal finde indhold og spejle sig?
    Er det her blot en fashion udgave af de unge mødre hvor vi halvt græmmer halvt morer os over andre mennesker?
    Hvad gir den her blog dig der retfærdiggøre at du læser den?
    Du er dejlig Gina… glæder mig til at se dig når jeg er tilbage i DK…
    kram -Ruben

  2. Jeg kommenterer aldrig på nogle blogs, men tænkte du fortjente en kommentar med på vejen. Jeg har fulgt dig i noget tid, og i starten var jeg ikke så stor fan af dig (til trods for at jeg alligevel blev ved med at læse din blog), men det har fuldstændig ændret sig! Du fortæller tingene som de er, og det er det der gør din blog interessant. Du virker som en person man kunne have det rigtig sjovt med og jeg håber da en dag jeg møder dig i byen. Forresten, det er et rigtig flot billede af dig!!

  3. Du er helt brændt af! er det fedt at være et lorte forbillede for en masse unge piger? Rigtig flot gina, stort tillykke til dig. Prøv at læs det igen, jeg ville skamme mig hvis det var mig selv, ikke kun pga. alle dine unge læsere, men fordi et menneske der ikke kendte mig ville beskrive mig sådan PINLIGT få noget indhold i dit liv!

  4. Det kommer måske også an på hvor gammel man er, men jeg tror egentlig at de fleste piger der læser med, godt kan finde ud af at skille sit eget liv fra dit. Jeg opfatter dig ikke som nogen rollemodel, men derfor kan jeg godt lide at læse din blog alligevel! Din blog er jo anderledes end de andres. Den er mere personlig (og måske lidt for selvudleverende for dit eget bedste nogle gange..?) og det er derfor du har så mange læsere.
    Det kan godt være at de fleste andre danske bloggere ikke skriver om deres ‘usunde livstil’, men til gengæld handler 97% af deres indlæg om FORBRUG, ofte i den dyre ende. Er de så bedre rollemodeller for unge kvinder?

  5. Der er fandme ingen her i verden som er gode rollemodeller. At have mange læsere på sin blog gør dig da ikke forpligtiget til at være en rollemodel, ligesom det da heller aldrig kan blive bloggerens ansvar at skrive, så de sarte sjæle kan holde til at læse med. Det smukke og unikke ved netop en blog som Ginas, er jo netop at hun fortæller tingene fra hendes side og som hun oplever dem. Hvis folk ikke kan holde til at se på en joint, så lad være med at kig. Gå ind på jeres facebook profil og glo på billed galleriet, hvor 90% af billederne viser dig i beruset tilstand. Livet er sku da ikke succes på succes, så hvis det er dét man gerne vil læse om, så foreslår jeg at man slår op i en pixiebog med happy ending.
    /L

  6. Altså, jeg forstår ikke hele denne her snak om rollemodeller. Jeg har sgu aldrig claimet af være en fantastisk rollemodel – eller en rollemodel i det hele taget. Og jeg har svært ved at tro på, at så mange under piger læser med igen. Jeg er 20 – de fleste piger på min alder lader sig da ikke påvirke af en blog, og helt unge piger der kunne være letpåvirkelige går jeg ikke ud fra forstår min stil?! Det er ikke mit indtryk at det vrimler med unge piger herinde, der lader sig falde i fordærv pga. mig. Håber i ihvert fald alle overlever bloggens tid.
    Det der er beskrevet et meget LIDT nuanceret billede at få af mig. I øvrigt har jeg aldrig taget stoffer på bloggen og i øvrigt mener jeg ikke at jeg går specielt udfordrende klædt, og når jeg gør er det fordi at jeg kan tillade mig det, fordi at helheden gør at man nærmest ikke kan ligne en luder – det handler om at dresse op og ned, og det handler om mode og udtryk.

    Alt det her er egentlig UTROLIGT overflødigt for mig at skrive, da jeg på ingen måde føler mig ubehageligt truffet, men morer mig fra ende til anden.

    PS:

    #
    You, Lars Hasselby, Nikita Francoise Bouvrot Fog, Désirée Goldberg Solove and 5 others like this.
    #

    *
    Ruben Harbo begin_of_the_skype_highlighting end_of_the_skype_highlighting hvad tænker du selv om det?
    9 hours ago · LikeUnlike
    *
    Lars Hasselby jeg ryger også hash nu. Det har jeg lært af Gina :) Hvem er det hellige svin?
    8 hours ago · LikeUnlike
    *
    Emil Valentin jeg fester også flere dage om ugen… på grund af gina
    6 hours ago · LikeUnlike
    *
    Ludvig Larsen gina lokkede mig ud i mit misbrug
    6 hours ago · LikeUnlike
    *
    Jozefina Marelja Min mor siger at jeg ikke må se dig mere!
    5 hours ago · LikeUnlike
    *
    Nikita Francoise Bouvrot Fog hahahahaha…
    2 hours ago · LikeUnlike
    *
    Mikkel Carlsen The Road of Excess Leads to the Palace of Wisdom .. er det ikke sådan man siger? :P

    ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha <3

  7. Lotte – lige på falderebet – lige mine ord! Det første kunne jeg ikke have sagt bedre selv.

  8. Åha, rollemodeller.. Folk siger Katrine K er en dårlig rollemodel fordi hun går i pels. Og folk siger Gina er en dårlig rollemodel fordi hun ryger reefers og går i interessant tøj. Og ja, alle de andre blogs handler om forbrug, hurra. Men sidste gang jeg tjekkede, havde vi retten til at tænke og ytre os frit. Så al den snak om rollemodeller.. Let it go.

  9. Gina, du må for Guds skyld ikke tro, at debatten var et personligt angreb på dig. Hvis man læste med i debatten, kunne man tydeligt læse sig frem til, at der var tale om en stor bekymring.

    Så vidt jeg mindes, havde jeg ikke skrevet, at du selv havde foregivet at være en rollemodel. Men om man selv er klar over det eller ej, kan man hurtigt blive en rollemodel; om man vil det eller ej. Når man udstiller sig selv på nettet, kan man ikke forvente, at alt blot skal være positivt, og have en holdning der siger: “jeg er ligeglad,jeg udstiller mig selv på denne(til tider negative) måde, men det er ikke mit problem, at I tager ved lære af det”. Som blogejer har man et ansvar; især da, hvis man ved, at man har mange læsere.

    Med alt dette sagt, beklager jeg dybt de hårde ord der blev brugt i sammenhængen. Det har ikke været min hensigt, at skulle hakke ned på nogen, men det har været skrevet i stor frustration.
    Jeg er en der arbejder meget med unge piger i sin fritid, og til tider kan tingene virke FOR frustrerende. Ikke at jeg mener, at jeg selv er perfekt eller noget der minder om dette. Overhovedet ikke. Jeg er selv et menneske med mange fejl og mangler. Med dette sagt, mener jeg dog stadig, at man er berettiget til at ytre sine bekymringer i en form af debat.

    Jeg er godt klar over, at der sikkert sidder nogle piger nu, og tænker, at jeg er “misundelig” eller noget i den dur, siden at jeg tog debatten op. For at være komplet ærlig, er dette ligegyldigt for mig, da disse piger i dette tilfælde tydeligt ikke har forstået essensen bag debatten.

    Man skal huske på, at med en blog følger ris og ros. Kritik bør kunne tåles, og det mener jeg også, at du har klaret fint, Gina. På samme tid synes jeg dog, at det er lidt pudsigt, at folk har lov til at rose én og gøre sig klog på ens liv og hvor ‘fantastisk’ det er via ens skriverier og billeder, men når det modsatte komme frem på bordet, er tonen helt anderledes. De, med de rosende ord, har jo i bund og grund også haft konkluderet hvordan dit liv er via din blog, og os, der ser kritisk på nogle af tingene, har ved vores fulde ret også konkluderet visse ting.

    Puha..Det blev en lang roman. Igen vil jeg dog påpege, at jeg beklager den triste tone. Jeg håber inderligt, at du kan tilgive dette.
    Jeg synes egentlig, at denne debat er yderst interessant, og du skal være mere end velkommen til at diskutere med os andre på min blog, for at vi kan få et nuanceret billede af sagen.

  10. Øhh… ja, vi har ytringsfrihed… men vi har sgu også et ansvar for hvad vi siger og skriver. I helt samme rille som Muhammed tegningerne. Nej, der var sgu ik nogen der bad om de konsekvenser, men de kom alligevel. På samme måde er det vel fair nok at spørge hvorvidt Gina igennem sin blog er med til at legalisere og promovere en livsstil der er usund. Når man så tager i betragtning hvor stor indflydelse Ginas egne forbilleder og stil ikoner har haft på hendes liv så er det vel nærmest ironisk. Og nej, jeg er sikker på at Edie hvad de ellers hedder, ikke bad om at være forbilleder og rollemodeller, men de endte nu engang sådan alligevel, og det taget i betragtning, er der så ikke fair nok at snakke om en form for socialt ansvar?

  11. Jeg synes du virker skide sød og skide ærlig Gina, og det er derfor jeg læser med. Og hvis man er uenig, kan man jo finde en anden blog. Det er jo ikke fordi der er mangel på dem.

  12. Hmmm….
    Alle læserne behøver jo heller ikke være psykisk svage piger, der vil være som dig og tænker åh gud, jeg vil også ryge hash og feste hele tiden ;) På den ene side, kan jeg godt se, at du ikke altid er et godt forbillede for de her yngre piger…. men altså hvorfor skal man hele tiden lukke øjnene for virkeligheden, det er da langt ude :S Alle i den her verden er sgu ikke ens, så hvorfor må man ikke være sig selv på nettet? Man skal simpelthen være falsk, fjollet!
    Personligt læser jeg med, fordi jeg ikke kan lade være, du er skide provokerende og anderledes, det gør det lidt sjovt at følge med.

  13. Ruben- jeg er tildels enig med dig i hvad du skriver..Men jeg syntes tilgengæld også at når man laver en offentlig blog hvor man giver folk lov til at lægge en kommentar, ja så må man også kunne tage det sure med det søde.
    Jeg syntes der er en ligelovlig stor tendens fra Ginas side til hele tiden at skulle forsvare sig.
    Lad være med det. Du får så mange rosende ord, at det næsten er flovt den måde du brokker dig over lidt kritik.
    sådan er det når man er en offentlig person! Du tillader dig jo sikkert også selv at gøre lidt grin med andre fx Amalie eller sidney lee.. ikke for at lave en sammenligning, men det var hvad jeg kunne komme på.
    vh Emilie

Skriv en kommentar