13. oktober 2010


Sidste gang jeg kom med en udtalelse om at jeg skulle tabe 13kg. var det fordi at jeg simpelthen ikke kunne holde min mund med det.
Denne her gang er det helt anderledes. Der er nye regler, for jeg fylder det hele. Denne gang er det fordi mit hovede er ved at springes. Jeg skal tabe mig 20,5kg. Lige præcis og så er alt ulækkert perfekt oppe i mit hovede.
“Det er ikke til diskussion”

Jeg har regnet på det og teoretisk set kan jeg lige præcis nå det til jeg tager til Nepal, hvis jeg ikke spiser eller drikker noget som helst der indeholder kalorier indtil da vel at mærke. Det kan ikke lade sig gøre, men så er det jo godt at man ikke skal veje under 40kg. for at få et visum.

Jeg burde få det hele til at gå op. Jeg burde få samlet alle mine utallige ender. Jeg tror jeg gør det. Jeg burde måske tage en pause fra bloggen, eller det hele, så jeg ikke gør eller siger noget jeg vil fortryde. Det her ligner jo ingenting. I øvrigt bilder jeg mig selv ind at det er bedre at svigte helt end halvt. Dette kommer naturligvis ikke til at ske, da jeg hverken kan lade være med at blogge eller at gå ud og mænge mig.

Der er kun een forskel på mig og en sindssyg, jeg er ikke sindssyg.

Er i ret intensiv behandling pt. og får unormalt mange samtaler (hvad gik galt i det danske sundheds system i denne omgang?) hvilket jo er positivt! Desværre taler vi ikke samme sprog, og jeg har fortsat ingen svar eller tolerance overfor hverken antidepressiv, antipsykotisk eller beroligende(tåge) medicin. Hvem prøver de at nare? I øvrigt tager man på af alle nævnte medikamenter. Det ødelægger rimelig meget mit verdensbillede kan I jo nok se. Og det er sgu virkelig ikke grunden til at jeg sidder fast nej.

28 Responses to “”

  1. Zarathustra Says:

    Mmm, Gina if u decide to loose those 20 kiloes is up to you of course…as man I can say you that after those few times I met u on the street and from some of your pictures u look lovely. And as u I´ve lost completely my trust to the danish healthcare system…last year I had a “bit” of depression and the first thing my doctor say was that I had to take some “pills”. Jesus Christ! Easier to get antidepressive medicines than get antibiotics for your influenza…That time I didn´t took anything and I decided to get back home to Italy for some weeks…it worked quite fine, but at the same time it scared me to hell how easy in Dk a doctor give u that kind of shit…sleep well :)

  2. unamagdalena Says:

    Hej Gina.

    Jeg tager lykkepiller for depression, og har hverken taget på eller haft længerevarende bivirkninger. Det eneste, der er sket er, at jeg har det en million gange bedre.
    Husk på at når man har en depression, er det et hormon stof i hjernen man mangler – pillerne gør, at man får det stof til at kunne komme ovenpå.

    Vil anbefale dig det.

    KH Una

  3. Mette Says:

    Det er så forkert og nedladende at kalde antidepressiv medicin for lykkepiller. Lykkepiller lyder som noget, man tager for at blive lykkelig. Antidepressiv medicin tager man for bare at få hverdagen til at fungere – for at få et liv som alle andre. Der er stor forskel.
    Jeg tager selv antidepressiv medicin, og man tager ikke på af det. Hvis man tager på under en depression, er det i stedet, fordi man ændrer spisevaner.
    Antidepressiv medicin hjælper hjernen med at producere serotonin, fordi hjernen ikke producerer nok serotonin, når man er depressiv. Mere hokus pokus er der sådan set ikke i det.
    Derfor kan jeg også kun anbefale medicinsk behandling.

  4. Sarah Says:

    Lykkepiller er jo bare slang, det kan da næsten umuligt være nedladende, hvis én som selv tager dem, kalder det lykkepiller. Tror ikke du behøver at lægge mere i det.

    Anyhow, håber det kommer til at fungere som du vil have det til, Gina.

  5. Laerke Says:

    Ej Gina, pas på dig selv. Du er så smuk en person, og virker som den mest interessante pige.

  6. ginajaqueline Says:

    Zarathustra – thank you for that one, I think the 20 kilos is something I have to deal with inside my head, even though others can’t tell that I have to loose a lot of weight. It’s creapy, and I’m sorry to admit that I live for the extremes. I agree so much with you on the medication – Do they actually have other abutonitys to do something eles about anything?

    Det er super hvis antidepressiv medicin virker for jer, og i hverken føler i kommer ind i en boble eller at i tager på af dem. Dog har jeg undersøgt det meget nøje, og der er mulige bivirkninger i form af stofskifteændringer og vægtøgning for samtlige piller, selvom min psykiater ikke er meget for at indrømme det. Det er ikke en risiko jeg vil tage igen, om end jeg aldrig har mærket noget til vægtproblematikkerne. Jeg tog antidepressiv og forskellige beroligende præparater tilbage i 2007 og der gjorde ikke andet for mig, end at forringe mit virkelighedssyn yderligere.

    Sarah og Lærke – TAK!

  7. afym Says:

    Hvis du nu taber 20,5 kg, som vel er ca 40 % af din kropsvægt.. hvad er det så, der overbeviser dig om at du ikke bare – når du vejer under 40 kg – vil tabe dig mere? og mere og mere?
    Så lav en vægt medfører en masse skader på kroppen – knoglerne, hjertet.. Håber du har overvejet den risiko. For den er fandme stor.

  8. Anonym Says:

    Hvis du taber dig 20,5 kg. er du så godt som død.. Det kommer ikke ligefrem til at forbedre din livskvalitet!

  9. ... Says:

    20,5 kg!? Nej nej nej.

    Prøv at se hvor mange positive kommentare du fik, da du havde taget på, og lagde billeder ind af din krop.

    Gina du er syg, og er glad for at du får hjælp. Ønsker dig det bedste.

  10. Caroline Says:

    Gina, ved ikke, hvad det er for en syg fantasi du har, eller hvilken træng du har til at ligne “det perfekte menneske”. Jeg har aldrig følt mig nødsaget til at skrive en kommentar, men det har jeg nu!
    Hvad er det for en overbevisning du har overfor dig selv?
    Du er jo smuk som du er, men du lever jo heller ikke ligefrem et sundt liv, hvis du går og har sådanne tanker om dig selv og tager de stoffer som du gør. Jeg vil råde dig til at gå til en psykolog eller læge, det kan være, at du kan få noget fornuftig hjælp.
    Det du vil gøre mod din krop er på ingen måde sundt for dig selv eller for dit helbred!

  11. hottie Says:

    Hey Gina
    Du spørger: Who are they kidding? – Så spørger jeg dig: Who are YOU kidding?
    Du tør give SÅ meget af dig selv på denne blok, brug dit sunde mod – også i andre sammenhænge.
    Selverkendelse er det eneste, som kan ændre een, og du virker til at have masser af det – er dog bange for, at din selverkendelse er twistet, så du får set el. hørt ting el. mærket ting, som ikke nødvendigvis matcher “the real world”
    Men du gør det så godt på denne blog, og du synes jo at finde vejen for dig selv, så dette er skrevet med masser af omsorg for dig – STORT SMIL

  12. Sarah Says:

    Det hele handler jo ikke altid om kiloene.. Det er bare så fucking frustrerende at føle sig misforstået. Specielt hvis man godt selv ved at ens livssyn eller selvindsigt eller whatever det er, er forvrænget, twisted, something. Hvis man går til psykiater har man jo – nok – erkendt at man har brug for hjælp til at se alting med åbne øjne igen. Men hvis man bliver misforstået igen og igen, ikke så meget hvad man siger, men som person, FUCK. Altså.. Så bliver man bare nødt til at gøre et eller andet for at finde ud af hvad der er galt – hvordan man får det bedre. Og i dette tilfælde er det måske her kiloene kommer ind i billedet.

  13. Sarah Says:

    Okay, er selv ret frustreret lige nu – så hvis ovenstående ikke giver en fuck mening, så tager jeg det ikke personligt hvis nogen hagler mig ned.

  14. mette Says:

    Sarah, det giver rigtig meget mening..

  15. Una Magdalena Says:

    Gina, antidepressiv medicin er helt sikkert heller ikke for alle.

    Men at tabe halvdelen af hvad man vejer, når man ikke er overvægtig, er måske ikke den helt rigtige løsning. Jeg blev chokeret da du skrev om 14 kg.
    Hvad må du dog tænke om mennesker med en “normal” vægt. Jeg forstår ikke, at et skønhedssyn kan være at se ud som et skelet. Jeg tror absolut, at du ville frastøde mig med minus 20 kg. Du er perfekt som du er. Don’t try and change it.

    Fokuser på det der i virkeligheden er problemet. Det er ikke kiloene.

    Be happy & healthy. xo

  16. Lilz Says:

    Gina Gina Gina ….
    Jeg har fulgt med i din blog i et godt stykke tid nu, og jeg kan ikke lade være. Du er et super spændende menneske, og har en fed stil også virker du så pisse frisk! Thumps up for det!
    Men jeg synes virkelig du burde overveje det med de 20 kg. Virkelig meget. Du bliver (som en anden har sagt allerede) syg af det. Du kommer til at mangle mineraler og vitaminer i din krop som gør at det hele ender med at du næsten ikke engang kan stå oprejst.
    Derudover synes jeg at du er så pisse smuk, og jeg ville dø for din krop, så vær glad for det du har! Jeg håber virkelig at du kommer i ordentlig behandling, så du kan få et andet syn på dig selv, for jeg synes du er perfekt som du er. Jeg har selv haft en veninde som mindede meget om dig, men desværre også havde det forkerte syn på sin krop. Hun døde pga. sin sygdom, så jeg håber virkelig at du tænker dig om og passer på dig selv. Der skulle nødig ske det samme med dig, som med hende, for ellers kommer Danmark til at mangle et af de mest spændende mennesker jeg har set :).
    Men thumps up for din ellers fantastiske blog! I’m addicted.

    Knus …

  17. ginajaqueline Says:

    Afym: Ja. Men nej, for det er absolut min drømmevægt jeg når dér. Ja, det har jeg, og jeg er villig til at løbe risikoen.

    … – Jeg ser ikke det som andre ser, men tak for din søde kommentar, kan se det var samme IP adresse. Og nå ja, de andre self.
    Ja, det er jeg, og tak.

    Caroline – Jamen det ER vitterligt en syg fantasi, jeg er ikke uenig. Det er en overbevisning der er det eneste der kan få det hele til at gå bare en smule op for mig. Hvis du læste indlægget ville dette besvare din sidste teori. Og selvfølgelig er det ikke sundt(!)

    Hottie: me myself and I. “og du virker til at have masser af det – er dog bange for, at din selverkendelse er twistet, så du får set el. hørt ting el. mærket ting, som ikke nødvendigvis matcher “the real world” – det har du ret i.

    Sarah – ja, det giver mening og tak for din kommentar!

    Una: Nej, men det er jo heller ikke nødvendigvis det forkerte for alle, jeg skal bare ikke nyde noget. I’d rather be totally insane! Du tolker det helt forkert – det er jo ikke fordi at fordi at jeg selv føler mig alt for stor, at jeg så ser på andre normalvægtige som værende fede eller at de burde tabe sig. Det er mig mig og mig.

    Lilz: Tak for din kommentar, jeg elsker når i giver jer til kende for første gang. Det er meget betænksomt af dig, jeg er godt klar over at jeg kan gå hen og blive meget syg, og det gør mig ondt med din veninde. Selv kender jeg to der er døde af sygdommen, så allerede der burde jeg kunne tænke mere rationelt. Det kan jeg ikke. Jeg kan simpelthen ikke styre det. Ligesom at jeg ikke kan styre det når jeg spiser for meget – al logik forgår, jeg er ude af kontrol.
    At nogle mener at jeg er et af Danmarks mest interessante personer en en stor ting, som er meget smigrende. Hold kæft hvor er jeg glad for at kunne bide mærke i folk på dén måde, det betyder mere end du tror dagligt at få så meget ros og respons for “bare at være” – I´ for vilde.

    Lige til sidst: jeg forstår godt det er ubegribeligt det her. UNDSKYLD. Det er tragisk det her indlæg, intet mindre, men der er mine barske realiteter det her. Det er sådan det er. Det er for mig:
    PEST ELLER KOLERA
    overspisning/tvangsspisning vs. anoreksi. ingen gylden mellemvej eller mulighed for sunde normale værdier og vaner. Det er for sent, og det har det været i mange år. Det er rod vs. kontrol – alt eller intet – selvom jeg stadig holder på at tynd ikke er = glad, tynd er = totalt fuckedup liv på alle måder. Og tro mig. Jeg er bange. Ikke bange for at dø, eller at blive meget syg fysisk, men for at forandre mig, og for at alt omkring mig forandrer sig nu hvor alt (igen) kommer til at blive anderledes..

    Much love xx

  18. sarah Says:

    Sarah, er helt enig med dig.

    Men er stadig overrasket over, hvordan nogen kan kræve så meget opmærksomhed. Jeg tror i det hele taget at hun er blevet “carried away” (hvis det giver mening) med bloggen og opmærksomheden, som hører med. Hun vil bare forblive et mysterium.

    Hun har et behov for at chokere andre og hun ved hvor forarget vi læsere bliver når vi læser et indlæg som dette, og hun kan lide det kan hun.

    Misforstå mig ikke, Ginas blog er en af de mest interessante blogs, men helt ærligt, “jeg vil tabe mig 20 kg, så er alt ulækkert perfekt oppe i mit hovedet” – det er jo som at råbe “jeg er sindssyg!!!”

    Jeg ved egentlig ikke, hvad jeg vil opnå med dette, men jeg kan bare ikke tage nogle af disse vægttabs indlæg seriøst. jeg siger bare, at hvis det var mig, som havde spiseforstyrrelser, så havde jeg ikke delt det med hele verdenen, men det har jeg jo så heldigvis ikke.

    …Men jeg bliver jo ved med at læse, for du er jo så skide interessant.

    • ginajaqueline Says:

      Dette er 1,2,3 IKKE et krav på opmærksomhed. Det er at tale om tingene som de er, og jeg er efterhånden så afklaret med dette, at det ikke overskrider mine grænser at dele disse dybe issues på bloggen.
      I starten vidste ingen det. Gradvist har jeg åbnet mere op. Nu taler jeg frit med alle mine venner om det, og har affundet mig med at det ikke er noget der kommer til at gå i i orden foreløbigt.
      Det er ikke fordi vil forarge – hvis det var dét var jeg da godt dum at blotte mig så meget for at folk ryger op i stolen. Det er i det hele taget slet ikke i min interesse. Jeg ville da ikke gøre det, hvis jeg følte at jeg var udbekvemmeligt nøgen bagefter – hvad ville idéen i det være?
      Det må være op til dig om du kan tage det seriøst, lidt seriøst må du da tage det når du mener at jeg ligeså godt kunne erklære mig selv sindssyg, selvom jeg faktisk påstår det modsatte her.
      Tak for de søde ord, jeg kan også pisse godt lide jer..!

  19. anonym Says:

    hvem er i dine øjne perfekte? freja, edie, maria palm, caroline brasch nielsen, amanda nørgaard eller er de i dine øjne også for tykke?

    • ginajaqueline Says:

      Det var jo lige præcis det jeg sagde, at jeg ikke mente! Stop med at blande andre folk ind i det her, det er ubehageligt og ikke på sin plads.
      Selvfølgelig synes jeg ikke det, jeg synes alle piger er sindssygt smukke, og Maria sågar min gode veninde.

  20. afym Says:

    Sarah, er egentlig godt klar over at det ikke handler om kiloene på den måde – at det kan være utrolig svært/næsten umuligt at tale “fornuft” med spiseforstyrrede, idet den rationelle tankegang ikke længere kontrollerer noget. Det er en helt anden livsanskuelse.
    Jeg tror bare at så mange reagerer så voldsomt fordi vi alle lidt håber, at lige præcis vores ord måske gør et lille indtryk på Gina, så hun ikke udsætter sin krop for, hvad der i vores øjne er helt uforståeligt. Naivt af os, velsagtens, men også forventeligt. :-)

    Gina – jeg håber for dig, at du får det bedre. Om ikke nu, så i hvert fald på et tidspunkt! Både fysisk og psykisk :-)

  21. Yasmin Says:

    Hej Gina.

    Jeg har også fulgt med et godt stykke tid nu, og så meget som jeg ikke ønsker at indrømme det, så forstår jeg faktisk hvad du mener. Det handler ikke om at blive tynd, det handler i hvert fald for mig nærmere om kontrol.
    Jeg har en indre kamp hvor jeg sætter mig til at spise fx under 1500 kalorier, fordi jeg igennem dette mål kan føle en sejr. Alligevel ender jeg med at overspise fuldstændigt ukontrolleret, og så ender man igen i et stadie hvor man føler nederlag og derfor ændrer man målet til 1300 kalorier. Det her er blot et eksempel på en selvforstærkende ond cirkel som man i sidste ende – så paradoksalt det end er – ikke kan styre. Og det er dét der er frustrerende. Kampen med sig selv og udelukkende sig selv.

    Jeg ved ikke om det er 100 % sådan du har det, men jeg forstår dig selvom det er ekstremt forskruet. Det er ikke særlig sundt, og vi har ikke behov for at tabe os. Men det er ikke kiloerne det handler om i sidste ende. Det handler om at føle magt istedet for afmagt..
    Og selvom det lyder til du er ligeså bevidst omkring problemet som jeg er, så tager det lang tid faktisk at håndtere et sådan problem på en sundere måde. Nogle gange tager det resten af livet, og nogle ender måske med at dø.

    Det er ret grænseoverskridende for mig at skrive dette indlæg, men jeg følte for det. Ikke fordi jeg er enig med nogen eller synes du er et forkælet svin der hungrer efter opmærksomhed – men fordi jeg forstår følelsen af afmagthed. En non-stop kamp med sig selv, og det værste jeg ved, er når du bliver din egen værste fjende.

    Jeg ønsker ikke nogen diskussion eller at puste til ilden, så jeg håber ikke nogen tager det her ilde op. Bare at du læser det her, Gina og forhåbentligt føler at nogen forstår hvad du går igennem.

    – Yasmin

  22. Johanne Says:

    Gina, hvor er du forstyrret, fuck jeg elsker det <3

  23. Lilz Says:

    Jeg kan godt forstå hvis det her kan være svært for dig at forklare andre mennesker, uden at der bliver peget fingre eller du bliver set ned på, for hvordan skulle alle andre vide hvordan du har det?
    Jeg kan jo sagtens sidde her og fortælle dig (som jeg allerede har gjort ovenover) hvor smuk og køn jeg synes du er, men det hjælper nok ikke. Det er jo en slags tvangstanke du har.
    Så derfor synes jeg at de mennesker som dømmer dig, og siger at du har brug for opmærksomhed måske skulle overveje at du hele tiden har haft opmærksomheden på dig. Derfor behøver du jo ikke at gøre mere for igen at føre rampelyset over på dig. Jeg tænker at du er så ærlig, fordi det føles godt at fortælle det til nogen, omend det bare er dine læsere?
    Correct me if i’m wrong.

    Men en ting skal der slås fast: ligemeget hvad du gør, eller hvad du skriver så vil jeg hænge fast som læser, for jeg synes du er FUCKING sej!

  24. caroline kimsdatter Says:

    (Gina, du får mit efternavn på fremover, for der er vidst en del der hedder caroline) – Du er så smuk og fantastisk – og når man sætter sig et billede i hovedet som du har gjort, er det kun én selv der kan få det ud igen. Du virker intelligent, og jeg ved du selv kender risikoen for dit mål – jeg ønsker bare du passer på dig selv bedst muligt og bliver ved med at være som du er.
    Jeg tænker altid at jeg gerne ville drikke en kop kaffe og ryge en joint med dig en dag, og tale om mad, mode og ikke mindst mennesker.

    – god weekend <3

  25. Marie Says:

    20 kg, Gina? hvorfor vil du udsætte dig selv for noget så grusomt? hvad ønsker og forventer du at få ud af det? Du ved jo godt inderst inde, at det er sygt farligt, og at det vil få dig meget, meget længere ud i tovene mentalt.
    Prøver du at straffe dig selv?
    Undskyld min prædiken, men jeg er mildest talt dybt forundret. Jeg gad virkelig godt vide mere om hvilke tanker og følelser der ligger bag dit ønske. Håber du har lyst til at uddybe det.

  26. Elana Says:

    Nu har jeg selv lidt af en spiseforstyrrelse i 10 år dog ikke den samme som gina og slap dog af…

    I kan jo ikke forstå det når i ikke har prøvet det, tror i hun synes det er sjovt at skulle tænke på mad, vægt og kalorier så meget? For det er IKKE sjovt. er sikker på gina kæmper alt hvad hun kan!!!

Skriv et svar

