Første uge på atkins -4,4kg.

27. september 2010


Jeg vil lige fortsætte hvor jeg slap, og fortælle hvordan det er gået med min atkins kur. Jeg har holdt kuren 100% her den første uge, og giver det helt sikkert en uge til og ser hvad der sker. Nå, men her er som sagt en opdatering på de sidste dage:

24. 09. 2010
Vægt; 54,6

25. 09. 2010
Omelet med fransk brie og purløg, 2 mini oste, 1 liter hvidvin, shawarma kød med lidt salat + dressing til natmad. = 20g. kulhydrat.

26. 09. 2010
En pølse stegt med chili og hvidløgspulver med tzatziki, en håndfuld peanuts, 5 mini oste, ½ kylling med mayo. 1 liter faxe kondi light, en kop kaffe med flødeskum. = 7g. kulhydrat.

27. 09. 2010
Vægt; 54,0 forventer at veje 52,noget næste mandag, altså om en uge.
En pølse stegt med chili og hvidløgspulver og 2 stykker bacon med mayo og rød pesto. 4 mini oste, 2 kopper sort kaffe med flødeskum. 113g. smørstegt laks med purløg og citron og 3 asparges. 2 redbull sugarfree, ½ liter faxe kondi light. = 9g. kulhydrat

Status er at jeg har ret meget energi, er mæt hele tiden, har ikke så meget appetit som jeg plejer og er blevet afhængig af kaffe med flødeskum. Er meget spændt på om vægten bliver ved at falde, for selvom det første er gået stærkt, er det alligevel 10kg. jeg har tilbage efter mit meget hovede. Jeg savner mest frugt. Især bær, melon og figner. Og savner tomat meget. Ingen cravings for slik/chips, eller stivelse. I øvrigt er Caroline fra Momounivers gået igang med south beach kuren, som også er kendt som “atkins light”. En kur jeg også vil afprøve engang i fremtiden, har læst en del om den igennem tiden, og jeg glæder mig til at følge med under hendes kur.

24 Responses to “Første uge på atkins -4,4kg.”

  1. Lisa Says:

    Husk at der er sukker i faxe kondi light, det er vildt irriterende!

  2. Anna Says:

    Må man spørge hvorfor du vil tabe dig?

  3. Izzah Says:

    Hej Gina,

    jeg vil for det første gerne sige du er en enorm flot pige, du er af ren natur, flot hud. :)

    jeg vil derfor gerne hører, hvad du bruger af produkter og hvad gør du for at undgå bumser? :)

  4. Line Says:

    hvad går den der south beach kur ud på?

  5. Kathrine Says:

    Kan mab godt drikke kakao m. Flødeskum istedet for kaffe?

    • ginajaqueline Says:

      Nej det må man ikke, da der er tonsvis af kulhydrater i kakao. En kop ville overstige hele dagens forbrug :-)

  6. ginajaqueline Says:

    Lisa – Jeg kan glæde dig med, at faxe kondi light er heldigvis blevet lavet om, så der nu “kun” er ½g sukker pr. 100ml. Jeg har self. talt de halve gram med i mine samlede kulhydrater :-)

    Anna – Læs rundt omkring på bloggen.

    Izzah, tak for dét – jeg er en af de heldige der har rigtig god hud, og bare aldrig får bumser. Når jeg gør en gang om året maler jeg den op til en skønhedsplet ;-) Men selvom jeg ikke har nogle problemer betyder det ikke at jeg ikke plejer den. Jeg bruger ansigts skrub og den sprappe skin tonic fra clinique hver dag, da min hud hedder ikke er sart. Så bruger jeg serum-olie kapsler i stedet for dagcreme for det meste, også om natten når jeg er sød ved mig selv. Har også rutiner og produkter mht. min hud på kroppen, som jeg også går meget op i.

    Line – low carb, men mine fedt, mindre mad og flere kulhydrater end atkins, samt færre kalorier. Mere reel og Ikke så hokus pokus som atkins. Læs med hos Caroline!! :-)

  7. Akon Says:

    Yes I can see her
    Cause every girl in here don’t wonna be her
    Oh she’s a diva
    I feel the same and I don’t wonna meet her

    Dam girl
    Dam you’se a crazy bitch
    A crazy bitch
    Dam you’se a crazy bitch
    Dam girl

    CRAZYYYYYY BIIIIIITCCCCCCCCCCCHHHHHHHHH

  8. Julie D Says:

    Hey Gina
    Det virker helt ufatteligt at den kur kan have så stpr effekt – sejt! Har du en bog som du følger, eller er det fra nettet?
    Julie

  9. zarathustra Says:

    Mmm, about all those pølser u eat Gina, when I look at the ingredients I can see that danish traditional ones (medister et similia) have a very low % of meat and a high % of mel…for example that I have in my fridge is 65% meat and the rest is mel…aren´t too many kulhydreter for an Atkins diet? Ciao

    • ginajaqueline Says:

      I mostly eat the chicken ones. Thoese have 0g. carbs.

      • zarathustra Says:

        mmm, I´m italian and I do love pølser, if u get tired of chicken pølser try downstairs at the halal butcher, they made their own pølser (hahaha) and they are quite nice and with an extremely low carbs..´.reading about how much u lost and expecially eating a lot of tasty suff it makes me think to try this atkins diet…but gosh italian without pasta? No way! :)

  10. ... Says:

    AD DU HAR SLET IKKE FÅET NOGET GRØNT!!

    • ginajaqueline Says:

      Velkommen til atkins introduktions facen. Det er da netop derfor den har været så effektiv! Og lidt har jeg. Salat og asparges. Purløg er også grønt, og rød pesto er rød..

  11. Alex Says:

    Hvis du vil prøve en effektiv kur, som kun tager en uge, så prøv denne. Tabte 5 kg og jeg er 175 og tabte mig fra 62 til 57 :) Ikke at du behøver det, synes sgu du er lækker som du er. Men I know – folk udefra ved ikke hvordan man selv har det bedst!!

    http://www.nem-slankekur.dk/fedtforbraendingskur.htm

  12. katting Says:

    Gina, jeg tænkte på om du måske burde tage vitaminpiller? Du mangler vel vitaminer fra frugt/grønt, og har hørt om folk der fik mangelsygdomme af atkins :(

    • ginajaqueline Says:

      klart, det burde jeg, men har ikke tænkt mig at være på kuren i mere end 4 uger, så tror ikke jeg tager mig sammen til det.

  13. South Beach - suck beach Says:

    Hej Alle.
    Jeg kan ABSOLUT ikke anbefale jer South Beach kuren. Jeg prøvede den – i 10 dage, og aldrig har jeg haft det så skidt. Uanset hvor meget jeg spiste af de ting man måtte spise følte jeg mig aldrig mæt eller “tilfredsstillet”, jeg var sur, ked af det og fuldstændigt tappet for energi. Jeg tabte mig – ja – men som nogle måske ved er de første kilo man taber ofte vand. I hvert fald med disse skrappe lynkure. De kilo jeg havde tabt tog jeg meget hurtigt på igen, og så var det hele ligesom spildt. Det er en rigtig skidt kur, don’t do it. Til gengæld har jeg de sidste tre måneder tabt mig ca. 3 kilo ved at spise en LILLE SMULE mindre en jeg plejer. Jeg er god til at spise igennem, men med bare lidt mådehold kommer man altså langt. Mit råd er, at lade være med at tage det til ekstremerne, for det fungerer ikke. Tag den i stedet med ro. Det hjælper :)

  14. Julie Says:

    Hej Gina, det er jo et helt fantastisk vægttab!
    Hvilke bøger/hjemmesider bruger du? :-)

  15. LOL Says:

    Ej okay Gina. Du har forvandlet din ellers så gode blog til en fucking pro ana blog, hvad er det for noget? puha du giver mig kvalme :(

  16. Katrine Says:

    Hej Gina.
    tænkte lige; de der mini oste du spiser, er det ostehaps som du har skrevet i et tidligere indlæg, eller hvad er det for nogle?
    knus Katrine :)

Skriv et svar

