Det er blevet fredag og jeg lovede at opdatere jer mht. min atkins kur!

24. september 2010


21. september; 57,6kg. (vejede 58,4 aftenen forinden)

tirsdag; 2 bøffer (i alt 225g.) af magers oksekød, stegt i smør med flødesovs (1 dl.) 10 ostehaps fordelt over hele dagen.
onsdag; 1 bøf (150g.) af magers oksekød, stegt i smør med flødesovs (1 dl.) 8 ostehaps fordelt over hele dagen. 2 bider af noget gullasch kød.
torsdag; 350. magers oksekød over to gange med flødesovs (1dl.) vin, vodka+rom/sukkerfri sodavand.

24. september; 54,6kg.

Jeg elsker at man kan tabe sig 3kg. på 3 dage ved at spise bøffer med lækker flødesovs?! Det virker efter hensigten og jeg er tilfreds foreløbig. Det har ikke været slemt, jeg har ikke været sulten, men det har været lidt svært med struktureringen. Om ikke andet fortsætter jeg. Det kunne være virkelig sejt at holde dén en måned. Hvis ikke jeg begynder at tage på af alt den mad, eller ligefrem ikke kan få det ned. Opfølgning, ja, følger.

19 Responses to “Det er blevet fredag og jeg lovede at opdatere jer mht. min atkins kur!”

  1. Maria Says:

    jeg forstår ikke hvordan du taber dig af den mad?? kan du forklare lidt om atkins og teorien bag det?

  2. ida Says:

    kan man se forskel? :-)

  3. Lea Says:

    Maria: Prøv og se hvor lidt hun spiser i løbet af en dag? Det eneste tidspunkt hun får et ordentligt måltid er om aftenen, det er da klart at hun taber sig når hun ikke indtager andet end 2 bøffer og en ostehaps på en hel dag.

  4. ginajaqueline Says:

    Maria – atkins går ud på at man holder sig under 20g. kulhydrat, og så går kroppen i Ketose.

    Ida – Kan kun se forskel på min mave.

    Lea – det er da ikke “klart” – hvis du synes det er lidt mad, er du gal på den. Der er tale om piskefløde, smør, kød og ost – kalorie mæsigt burde jeg jo ikke tabe mig – ihvertfald ikke mere end 200g. jeg spiser jo ikke en ostehaps, men 10, fordelt udover hele dagen, og hvem taler om kun at spise om aftenen? Jeg har spist to gange om dagen + snacks for at holde min forbrænding i gang.

  5. Thilde Says:

    Det er sjovt men jeg har aldrig helt forstået den der atkinskur og det der med at kroppen går i ketose.
    Men hvad sker der så når man går tilbage til almindelig mad? tager man så ikke bare det hele på igen og lidt mere? Eller hvordan?

  6. Amalie Says:

    Det lyder mega usundt. Hvorfor spiser du ikke almindeligt, moderat og varieret kost og så dyrker lidt motion?

  7. Signe Says:

    Du har tabt væske ja. FLOT!

  8. Charlotte Says:

    Kære Gina.

    Det kan ikke lade sig gøre at tabe kropsfedt på under 3-4 dage.. Det du har tabt er og må væske. men hvis du er tilfreds med det, er det jo fint..

    Dyrk hellere lidt motion i stedet hvis du vil tabe dig

  9. ginajaqueline Says:

    Kære Charlotte og Signe.

    Naturligvis er det væske meget af det, over halvdelen selvfølgelig, alle folk ved at man taber meget væske i starten af en kur, jeg har jo bare opdateret jer! Alt jeg siger er at jeg er tilfreds med kuren indtil videre.

    I kan jo vende tilbage om to uger og så kan vi tage den.

    God weekend!!!

  10. Charlotte Says:

    Tillykke med vægttabet. har du mulighed for at komme med en hjemmeside hvor kuren er, eller? :) gad godt at prøve den..

  11. Amalie Says:

    Jeg synes det her virker som en hån til piger der virkelig er overvægtige og vil tabe sig. Du vejer ingenting og vil stadig tabe dig..

  12. Cassie Says:

    Hvordan laver du flødesovs? q:

  13. line Says:

    din hjerne har jo brug for kulhydraterne?

  14. ginajaqueline Says:

    Charlotte – tak. brug google eller lån bøgerne på Biblioteket :-)

    Amalie – en hån ligefrem? men det er det ikke kan jeg så fortælle dig. Det her handler om mig og ikke resten af verden. Er virkelig ikke ude på at håne nogle, men de piger du taler om, kan jo selv afprøve kuren – eller lade være? Kan virkelig ikke se problemet.

    Cassie: når du har stegt en bøf eller lign. hælder man 1/3 lille piskefløde oveni stegefedtet på panden og koger det op med lidt bulion samt kryderier. Det smager fantastisk!

    Line: Jeg har ikke opfundet den dybe tallerken.

  15. Dengse Says:

    Atkins er en kur hvor man ikke indtager kulhydrater. Derved kan fedtet ikke optages. Ingen ved helt hvorfor, og det er en af grundene til at ernæringseksperter fraråder den.

    Det værste er dog, at den giver dårlige kostvaner. Bøf med sovs hver dag? I think not! Som en kortvarig slankekur er den teknisk set okay, men netop fordi den i stedet for gode kostvaner, giver dårlige kostvaner, er den ikke at anbefale.

    Et vægttab på tre kilo over tre dage, er ikke menneskeligt muligt. Det ville svare til forbrænding af 21.000 KCal, hvilket en aktiv kvinde under 60 Kg, er mindst én uge om at forbrænde, og hvilket ville kræve total faste i perioden.
    Der kan dog på grund af hvor meget mad der er i tarmen, og væskebalance, være langt over ét kilos udsving fra dag til dag.

  16. louise Says:

    hvordan kan det være i siger man taber væske? hvis gina/dem der er på kuren drikker det anbefalede væskeindtag hvorfor er det så væske man taber?

  17. Mona Christensen Says:

    Jeg har selv brugt Atkins kuren en hel del gange og er vild med den… Den er klart en helt anden måde at tænke på end at sulte sin krop for fedt, og Atkins lægger heller ikke op til at man skal spise alt for meget animalsk fedt, men man kan godt.. og stadig tabe sig helt vildt… At kroppen bliver sultet for fedttoffer er heller ikke sundt. Så sundt er jo et relativt begreb idag… Der er mange udgaver af sundt, men at forstå Atkins kræver at man sætter sig lidt ind i det, men det virker. Hvis du er interesseret skal du have fat i bogen af Atkins “Den nye kostrevolution”. Hvis du ikke har sat dig ind i det, skal du nok være varsom med at udtale dig om hvad du tror det handler om..

  18. ginajaqueline Says:

    Dengse – det er jeg godt klar over og er stort set enig i alt du skriver. Dog kan jeg ikke se bort fra det faktum at den rent faktisk virker, så jeg giver det fortsat en fair chance.

    Louise – Når du ikke får kulhydrater ryger kylhydrat depoterne samt en masse væske den første tid. Der er ikke noget brød eller sukker at blive oppustet af.

    Mona – har læst bogen, samt et par andre, og det er som tidligere nævnt ikke første gang jeg prøver lykken. Mener selv at jeg har sat mig ret godt ind i det, og er langt under de 20g. kulhydrat om dagen.

    :-):-):-)

  19. katting Says:

    Amalie: Hvordan er det en hån til overvægtige kvinder? Når man har en spiseforstyrrelse har det jo ofte intet med andre menneskers udseende at gøre. Er sikker på at Gina sagtens kan synes at en kvinde der vejer 10 kg. mere kan være smuk! Så bare fordi hun selv vil tabe sig betyder det da overhovedet ikke at alle andre også skal. COME ON, hvor svært kan det være at tænke selv?

Skriv et svar

