Copenhipster

6. september 2010


Er der noget galt med..

… at gå med planer om at flytte til Berlin?

… at bygge sin egen cykel?

…  at spise på Dyrehaven 3 gange om ugen?

… at foretrække bordtennis og bordfodbold fremfor fitness?

… at gå målrettet efter events med sponsorerede drikkevarer?

… at søge autenticitet uden for byen for derefter at flygte tilbage efter få dage?

… at eksperimentere med sit skæg?

… at blogge andres kreativitet som ens egen?

… at iklæde sig tophuer og andet halvironisk hovedbeklædning?

… at være usikker på om Roskilde Festival understøtter ens alternative livsstil eller man er nødt til at tage til Sonar eller Melt?

… at DJe med MP3er frem for vinyler?

… at føle sig misforstået og drømme sig væk til fremmede metropoler?

… at tilføje alle byens eksklusive typer på Facebook og Twitter?

… at stemme på Simon Strange?

… at være ulønnet praktikant så længe man kan associere sig med et kreativt brand?

… at hade ens forældre fordi de aldrig tvang en i musikskole?

… at forfølge en karriere i kreative servicefag?

… at længes ud i naturen, men være håbløst afhængig af teknologi?

… at kun gå op i lokalpolitiske enkeltsager, vedr. kommunal støtte og asyl?

… at remixe fremfor at skabe noget helt nyt?

… at spise sundt i hverdagene og drikke 30 genstande i weekenden?

… at føle man har mere til fælles med Brooklyn, Barca, og Berlin end resten af Danmark?

… at svare til events på Facebook, “øv, jeg er desværre i NY den weekend”?

… at klamre sig til selvproklamerede smagsdommere?

… at tage statement-babyen med til Distortion og Stella Polaris?

… at se ned på folk der stadig går i Wayfarers og Converse?

… at basere sin identitet på en kollage af de sidste 100 års ungdomskultur?

… at have en trang til at redde verden med kreativitet og kunst?


Nej, ALT er ok!

Teksten er lånt fra Copenhipster, og teksten er i øvrigt trykt i hans nye bog.

8 Responses to “Copenhipster”

  1. Jonas Says:

    Det er bare så typisk i lille København og genkender det. De samme 12 mennesker altid og et fordøg på et være anderleders, men alle i flokken er ens og prøver på det samme. Provisielt!

  2. Mads Says:

    “… at hade ens forældre fordi de aldrig tvang en i musikskole?”
    Jeg hader så meget mine forældre, fordi de ikke tvang mig til at spille musik som barn. Jeg kunne jo have været så god nu.

  3. Amalie Says:

    Find svaret her:

    http://diehipster.wordpress.com/

    (ellers kan “du” (du = hipster derude) måske søge via din forældre-sponsorerede iGenstand (iPhone) og finde svaret) hehehe – elsker hipster debat (Dk er selvfølgeligt håbløst bagud :D )! Jubii

  4. Sarah Says:

    Er det så nu at jeg skal være glad for at mine Wayfarers blev væk i fredags? Eller.. Hmm..

    Bortset fra det, kan jeg dog nikke genkendende til nogle af tingene, selvom jeg kommer fra det fucking mindste hul i Jylland. Specielt den med musikskolen.. Og at føle sig misforstået.. Bla bla

    Men kan ikke se noget forkert i de statements. Hvem skal vurdere om det er forkert?

  5. Christine Says:

    “… at se ned på folk der stadig går i Wayfarers og Converse?”

    Går du ikke selv i converse?

  6. Negar Says:

    @Christine og jer andre

    Jeg tror ikke, at du/i skal tage det så bogstavligt, men se på ovenstående tekst som at diversiteten i det “københavnske samfund” er helt ok! Som der står nederst.

    Men hvem ved, det kan også være, at man skal se anderledes på det. God nat

  7. ginajaqueline Says:

    I skal ikke tage det så bogstaveligt nej, dog menes der ikke at det er helt ok. Husk lige på at jeg ikke har skrevet teksten, det har personen bag copenhipster. Jeg finder det blot morsomt, og til kommentaren omkring mine converse, men også i det hele taget – føler jeg mig umiddelbart mere truffet end overlegen. Og så alligevel ikke.

    sjovt, så sjovt, er også vild med hipster debat, selvom det nok ikke rigtig fører til meget enighed, da ingen har nogle facit, kun meninger.

Skriv et svar

