Ja undskyld mig, men har de ikke fantastisk stil?

8. august 2010


12 Responses to “Ja undskyld mig, men har de ikke fantastisk stil?”

  1. Negar Latifi Says:

    synes godt om dette indlæg.

  2. Lise Says:

    Måske er der noget, jeg misser, men jeg forstår ikke helt dette indlæg? Er det mon blot en “provokation”, eller er der et eller andet, jeg ikke har fanget? Uanset hvad, kunne jeg vildt godt tænke mig et par uddybende kommentarer om tankerne bag indlægget?!

  3. ginajaqueline Says:

    Det er ikke ment dom en dirrekte provokation, men jeg er godt klar over dét og starter også indlægget med at undskylde for mig selv i en lidt sarkastisk tone.

    – Jeg synes blot at de unge mennesker i denne korte dokumentar jeg faldt over idag har helt ufattelig tøjsmag(!)

  4. Julia Says:

    I alle tilfælde er det en ret uhensigtsmæssig “provokation”. De videoer gav mig kvalme.

  5. Lise Says:

    Jeg må indrømme, at jeg også synes, at det er virkelig unødvendigt. Egentligt mere end det, hvis jeg skal være ærlig. Det er (næsten) altid dejligt med noget fandeivoldsked og nogle uhøjtidelige indslag, men det der krydser godt nok langt min grænse. Jeg reagerede også meget kraftigt på de videoer, og jeg bliver faktisk lidt vred over, at nogen kan finde på at vinkle denne historie, som den er blevet i dette indlæg. Jeg gider hverken skælde ud eller moralisere (selvom jeg lige nu faktisk har lidt lyst til at gøre det), men jeg kunne simpelthen heller ikke forholde mig passivt. Jeg mener ikke, at alt kan eller burde kobles til mode, og her er et eksempel på noget som efter min mening befinder sig et sted så langt fra de associationer. Øv, jeg bliver godt nok lidt ærgerlig over det her…

  6. ginajaqueline Says:

    Det er jo bare en dokumentar, jeg ser mange dokumentarer, og jeg holder på at de har fantastisk stil.

    Er ked af at jeg har overskredet nogens grænse, men har aldrig lovet ikke at gøre det. Bare overskriften siger jo alt om hvad denne dokumentar handler om, så jeg forstår ikke hvorfor man indlægger sig selv til at se den færdig hvis det skal være dét.

    / Gina :-)

  7. Lise Says:

    Det er helt fint; det er jo din blog og dermed også dine grænser.

    At se dokumentaren til ende ser jeg ikke som en tvangsindlæggelse, for det må gerne gøre ondt at være vidne til det dokumentaren skildrer – det ville næsten være mærkeligt andet og sammenlignet med den smerte, som de unge bærer rundt på, er det jo ingenting.

    Ok, der er egentligt ingen grund til at debattere videre, for dette er jo helt rigtigt dit sted, og jeg tror måske alligevel ikke vi når hinanden i dette tilfælde (og da slet ikke igennem kommentarfeltet til et blogindlæg)

    /Lise

  8. Pernille Says:

    Man skal slet ikke lægge mærke til hvad dokumentaren handler om. Det er deres tøjstil der bliver fokuseret på i dette indlæg. Det kunne ligeså godt være en dokumentar om unge mødre, skadestuen eller for den sagsskyld dyr.

    At det er anorektiker, som dokumentaren handler om, røre ikke mig. Måske skulle der lige have stået i indlægget; at man ikke skulle fokusere på videoens overskrift og handling.
    Og det skal lige siges, at jeg tidligere har lidt af det i flere år.
    Der er ingen grund til at tænke “Fy” og “jamen jo, det er jo en sygedom, det kan man ikke vise på en offentlig blog og ovenikøbet sammenligne med mode”, for det er som sagt en frygtelig sygdom, som man skal lade være med at tysse sådan med. Det er reliatet og jo flere gange man ser sådan opslag, artikler osv. omkring sygdommen, jo stærkere bliver man :)
    hej hej

  9. Manja Says:

    det er da fantastisk.

  10. Mette Says:

    årh, hold da op

    som Gina siger er overskriften rimelig oplysende – hvis man ikke kan tåle at se det, bør man da heller ikke. Men dokumentaren er nu nok lavet for at folk skal se den.

  11. Linnea Says:

    Det er da bare vildt smukt at se at pigerne nu har overskud til at gå op i deres tøj!

Skriv et svar

