Hold fest hvor jeg mænger mig for tiden

21. maj 2010


Igår kom Mikkeline her hjem og så agerede jeg kok, og vi spiste noget nær den lækreste salat jeg har fået i mit liv – kylling med parmesan, pinjekerner og bagte tomater på salat, rucula, tomat, pesto, avokado, rødrøg og revet gedeost – på mit stuegulv! Vi hørte fransk musik og så kom Julian meget passende fordi med sin franske fætter. Mikkeline havde lige siddet og pralet med sine frank kunstskaber, og det skulle hun aldrig ha´ gjort. Resten af aftenen fortsatte på fransk, og ja jeg pressede hende.. I øvrigt, har da helt glemt at nævne at Mikkeline har en blog. Besøg den her.
Vi tog til fest henne hos Julie og Julier og alle ungerne var der. Det endte ud i guitar, sang og folk blev for fulde. Mikkeline, drengene og jeg tog en taxa ind til Tacky, og jeg tror nok vi gik hjem egentlig.. Det er i øvrigt lidt ude af kontekst at gå i løbede lårstrømper og kagefjæs på Nørrebrogade fredag formiddag. Det er der mange grunde til.
Jeg er i et fantastisk humør og har simpelthen haft det så godt i flere uger i træk. Livet er SÅ smukt!
I aften går det løs igen. Mine venner Martin Wassman og Nikita skal spille på Strassen i 6 timer i aften, og det bliver en uendelig nat..

5 Responses to “Hold fest hvor jeg mænger mig for tiden”

  1. luna Says:

    gina, vil førs og fremmest lige sige at jeg synes du virker som en smukt og oprigtigt menneske, og at jeg respekterer dig. og at jeg respekterer du har en spiseforstyrrelse og et akavet forhold til mad og din krop. men – VED du overhovedet hvad det indebærer at veje 39 kg? og ville tabe sig 13 kg på 3 uger (eller hvad det nu var du skrev). det er sgu ikke så simpelt, det er fucking hårdt at være anorektiker og kroppen siger stop og falder fra hinanden når den vejer 39 kg. synes du skal veje dine ord lidt, det er fair nok du har en fascination af skinny 60’er-modeller, men virkeligheden er en anden. anoreksi er en forfærdelig lidelse, ikke bare en fantasi om en utopisk lav vægt og en forelskelse i smukke modeller og en flirt med dage uden mad og mange drinks. det er ikke en livsstil, det er en sygdom.

  2. ginajaqueline Says:

    Okay, lidt ude af kontekst, men vil da svare alligevel :-)

    Jeg er udmærket godt klar over at det ikke har noget som helst med en livstil at gøre, hvor får du den idé fra at jeg synes det?

    Hvor ved du fra, at jeg gerne vil veje præcis 39kg, det mindes jeg ikke at have skrevet NOGLE steder på min blog? Det er jo et drømme senarie, og måske også 5kg. for lidt.
    Det med de 3 uger skrev jeg i afmagt over en periode hvor jeg havde taget på – tabte heller ikke de 13, tabte halvdelen :-)
    Jeg har haft en spiseforstyrrelse siden jeg var helt lille, og det er da bestemt ikke noget jeg er lykkelig over. Selv når jeg har det bedst, og tingene kører og jeg har helt styr på min mad også er tankerne der jo stadig. De forsvinder ALDRIG :)
    Og det er sguda sørgeligt. Tænk hvad jeg kunne bruge mit hovede på i stedet :-) :-) :-)

    anyways, tak.

  3. luna Says:

    hej igen gina.

    jeg ved ikke, det er bare så let at selvdiagnosticere sig, er det ikke? og at sige at ‘man har en spiseforstyrrelse’. selvfølgelig kommer en spiseforrtyrrelse i mange former og farver, og jeg kender dig ikke, så jeg vil ikke gøre mig klog på, om du er ‘ægte spiseforstyrret’ eller ej. men jeg synes der ligger noget forkert og meget uvidende i at idyllisere smukke 60’er ikoner og snakke løst og fast om at man vil tabe 13 kg på 3 uger og den slags. det er dét jeg mener med ‘en livsstil’. jeg synes det virker postuleret og ikke oprigtigt, for en spiseforstyrrelse er ikke bare ‘noget man snakker om’, det er en evig besættelse og et dybt problem. og igen, jeg vil selvfølgelig ikke vurdere din spiseforstyrrelse eller kritisere den, hvis du hævder at du rent faktisk er spiseforstyrret. men at være besat af at lave et par lækre salater og lægge dem ud på sin blog, poste et par sort-hvid billder af tynde modeller, spise lidt for meget eller lidt for lidt engang imellem – og så sige at man har en spiseforstyrrelse. det synes jeg er at undervurdere sygdommen.

  4. NADIA Says:

    Vil lige nævne noget der ik rigtig har noget at gøre med spiseforstyrrelse.
    DEN SALAT SER ALT FOR GOD UD GINA (!!!!!!!!!!!!!) og også flot, hæhæ.

  5. mariaR Says:

    Luna:
    Hvad er det du vil?

Skriv et svar

