50 spørgsmål fra mine læsere.

4. maj 2010


Hvad blev der af at du ville på forfatterskolen? Forfatterskolen er ikke droppet, men jeg kan først søge ind til foråret hvis det bliver aktuelt. Dog er jeg kommet på andre tanker lige nu. Men min kærlighed og passion for lyrikken forsvinder aldrig. Som i aldrig. Og jeg skal helt sikkert skrive. Om det så praktisk set bliver en klumme eller 20 bøger vil kun fremtiden vise. Tror ikke det hjælper med en spørgerunde. Du er så kryptisk og mystisk. Lad det dog bestå. Hehe, tror ikke min mystik ryger pga. en spørgerunde, men tak for din kommentar Oliver. Har du et mål om en uddannelse? Jeg blogger om mine skole planer så snart de er på plads. Vil ikke kalde det et mål med en uddannelse, men nærmere en vision med mine drømme. Er du religiøs? Er et sted mellem at være Agnostiker, ateist og spirituel. Hvem er din mormor? (du har nemlig nævnt hende før, og jeg kunne godt tænke mig at vide det) Min mormor er det sejeste menneske jeg nogensinde har mødt og vil møde. Hun har studeret modens historie hele sit liv (i min familie er der tradition for at gøre tingene lidt utraditionelt) og bor på et kæmpe museum på Vesterbro. Udover det var det min mormors butik jeg overtog i sin tid, og det var mange af hendes ting jeg havde udvalgt. Synes du selv at du er et godt forbillede for de unge mennesker der læser med, når du viser billeder af dig selv hvor du er tydeligt påvirket, og giver udtryk for at spiseforstyrrelser er vejen frem? Nu er jeg jo ikke ansvarlig for unge menneskers færden, og jeg stræber bestemt ikke efter at blive noget glasforbillede. Jeg har mit helt eget filter, og det vil der ikke blive lavet om på. Jeg synes ikke spiseforstyrrelser er vejen frem. En spiseforstyrrelse er ikke = perfekt, en spiseforstyrrelse er = total “fuckt´ up” liv på alle måder! Jeg vil gerne vide noget om dine slankekure. Du skrev sidst, at du ikke vil poste detaljer omkring dem for at andre ikke skal efterligne dem, men jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide, hvordan de fungerer. Hvad spiser du, hvor lang tid ex. Det vil jeg tage til overvejelse, men jeg står stadig ved at jeg ikke vil råde folk til at gøre som jeg selv gør. Men igen er der jo en grund til alting, og to sider af sagen. Har du haft nogen kærester siden Nikolaj? :) Ja, jeg har haft 4 plus det løse. Han hed i øvrigt Nicolai :-) Hvad er din livret? Ost og rødvin. En god bøf. Seafood. Tomat-salat. Har din familie mange penge? Retarderet spørgsmål, ha ha.. Har du en far? Hvor er han? Ja. Han er i jylland på et behandlingshjem for hjerneskadede. Det gør mig utroligt ondt at tale om. Hvad skete der med din gamle bedsteveninde? (Har glemt hendes navn. Men hun disser dig tit herinde) Tara disser mig ikke, vi er stadig veninder, det er andre folk der åbentbart alle sammen pludselig hedder Tara. Ja, jeg er selv ét stort spørgsmålstegn.. Ser du dig selv som at have sunket dybt? Hold da op. Nej, jeg ser mig selv som en super sensitiv teenager(lidt endnu..) der både har op – og nedture, og så ser jeg i øvrigt mig selv som en ekstremist på mange punkter, men jeg er ikke sunket nogle som helst steder hen. Er du afhængig af hash? Hvor meget ryger du? Det er et svært spørgsmål jeg selv kæmper en del med for tiden. Ja og nej. Jeg prøver på ikke at MISbruge det. Det er meget forskelligt hvor meget, men jeg ryger næsten hver dag. Tager du stoffer? Det er vel et vidt begreb.. Opsøger det aldrig selv, men det flyder jo med det over det hele. Men nej, ikke rigtigt. Hvad er det der er så hårdt ved dit liv, som vi andre udefra ikke forstår? Jeg dealer med mange forskellige ting. Hvordan synes du selv din krop ser ud? Meget almindelig slank… Har ret god selvindsigt, men det betyder jo desværre ikke at jeg nogensinde bliver tilfreds. Har du en spiseforstyrrelse? Ja. Hvor mange penge bruger du om måneden på tøj/sko/tasker osv? For mange.. Har du en kæreste? Nej. Har du mange gode venner/veninder? Jeg må have de bedste venner i verden. Vitterligt. Jeg tænker tit over om jeg overhoved fortjener den måde mine venner er der for mig og overfor mig på. Jeg er ikke en ligeså god ven som de fleste af mine venner er – men ubetinget kærlighed fra min side, altid. Står du din familie nær? Utrolig nær. Er du biseksuel? Ja. Får man meget personlig kritik når man ejer en blog? Har især lagt mærke til det når du nævner din egen vægt, så bliver nogen åbenbart meget stødt og hvordan håndtere du den kritik uden at det sådan.. tærer på dig? Jeg gør. Men vil på ingen måde (dette gælder i alle tilfælde i mit liv) se mig selv som et offer. Det er ikke noget der går mig meget på, og langt hen af vejen opfatter jeg faktisk de nedladende kommentarer som ren bekræftelse. Men da én person udgav sig for at være forskellige i 112 kommentarer fortalte mig at jeg burde tabe mig, giv det mig på. Jeg endte faktisk med at få en undskyldende mail fra den person, som jo tydeligvis har været syg. Hvor mange søskende har du? 2, snart 3 brødre. Very beloved. Har din mor en kæreste/mand? Ja. Min mor er forlovet med sin 10 år yngre kæreste. Har du tabt dig de kilo, som du ønskede? Nej, men har tabt halvdelen.. Hvor går du mest i byen? TS + random barer. Du skrev noget om paradise hotel festerne blev flyttet til diskotek-in, sys du det er et lorte diskotek? JA. Proletar sted. Dårlig musik, udelukkende forstads typer, klamme lokaler, meget tramper agtigt – men det er vel mere fakta end det er min mening. Har været der et par gange, i kæmpe branderter for sjov skyld og til en fødselsdag hvor jeg var ved at blive tæsket af nogle piger der synes jeg var snobbet. Ham Linus hvor kender du ham fra? Jeg mødte Linus første gang på Cosy en mandag aften, via Alecsander. Det var en fest. Er der en speciel grund til, at du pludselig ændrede stil og udseende? Jeg tror bare jeg blev ældre, og moden skiftede.. Var ret eksperimenterende da jeg var yngre, men i de fleste perioder ekstremt poppet. Men så igen, hvad er pop? Hvad er din yndlingsdrink? Ubetinget gin&tonic. Med Vodka/tranebær, Vokda/danskvand, Jack D/cola light på en delt 2. plads. Af cocktails drikker jeg mest Mojito og lyserøde brendede sager. Tunge spørgsmål, hva? Lad os få lidt sjov ud af det her. Hvilken blogger (dansk!) ser du mest tiltrækkende? Hit med en pige og en dreng! Ja, absolut. PAS. Jeg synes min veninde Trine er verdens smukkeste blogger, men er ikke seksuelt tiltrukket af hende.. Tror jeg ikke jeg er af nogle..længere ;) Hvilke blogs følger du selv og hvor får du din inspiration fra? :-) Af danske blogs læser jeg mest Anywho, Trineswardrobe, Mi Confesión og Trés Chic Clique. Og så var LeWonderland i øvrigt min gamle yndlingsblog. Mine inspirationskilder er uendelige. Er det rigtig, hvad man hører i byen.. Er du trans????? kyz og knuz fra zøtte Ha ha, forhelvede skat.. Har du lyst til at invitere mig på en flaske hvidvin? Måske. Hvor gammel er du? Jeg er 19, og fylder 20 til august :-) På et tidspunkt skrev du noget om din veninde Sif, og at du ikke troede at i stadig ville være veninder den dag idag, og synes godt man kunne få den opfattelse at du har mødt hende på psyk. afdeling? hvis du har det, hvorfor var du der så? Det har jeg ikke. Jeg har mødt Sif gennem fælles venner. Aner ikke hvad du taler om. Hvornår startede du med at gå i byen, og drikke osv? ved godt det er et lidt mærkeligt spørgsmål, men på din gamle arto profil virker du bare ret ´vild´i det Da jeg var 14. Jeg tænkte på, hvordan står du politisk? Jeg er venstre orienteret. Hvad ser du selv som dine stærke og svage sider? Rimlig dårlige svar, men: Situationsfornemmelse, ærlighed og det at jeg er istand til at hive mig selv op kontra selvdestruktion, egoisme og ligegyldighed. Hvad er meningen med livet? FRIHED. At leve det. Og kærlighed, selvom det er en tand for corny til min smag. Hvor dyrt er det at købe fra F21? Omkring 35$ i porto. Har betalt 0kr. og 475kr. i told. Men det er stadig billigt når et par støvler typisk koster 175kr.. Hvor gammel var din mor da hun fik dig? 17år. Min familie har i 10 generationer fået børn før de blev 20, jeg er mønsterbryder på dét felt. Hvornår flyttede du hjemmefra? Da jeg var 14. Hvis du skulle vælge mellem kort byferie eller lang natur/eventyr-rejse hvad ville du så vælge? Begge dele. Hele tiden. Skal rejse meget. På en skala fra 1-10 hvor intellektuel vurderer du dig selv at være? Det ved jeg ikke, men jeg betegner mig selv som en meget intelligent pige. Har du udenlandske aner? Ja, jeg har franske + sigøjner rødder. Aij, er lige lidt forsinket! prøver alligevel – hvor høj er du? Jeg er 161cm.

29 Responses to “50 spørgsmål fra mine læsere.”

  1. Hejhej Says:

    Ærligt og patetisk !

  2. ginajaqueline Says:

    I think you are pathetic..

  3. Hejhej Says:

    Du behøver ikk at være negativ. Det fakta. Kan godt lide din ærlighed . Bare trist

  4. Nadine Says:

    Hvor er det dejligt med din ærlighed Gina.
    Du er så åben omkring de fleste ting :)

  5. Maria Says:

    Jeg syns du er skøn gina..!

  6. ginajaqueline Says:

    Hejhej: nej okay, my bad.

  7. Sisse-Sofie Says:

    jeg synes dette er et af de mest sympatiske indlæg jeg nogensinde har set på din blog.

  8. nanna Says:

    hold da op. Kunne vi ikke få lidt uddybende svar, for eksempel hvorfor flyttede du hjemmefra som 14 årig? Hvad er der sket med din far siden han er hjerneskadet? Super dejligt at du er så ærlig og åben, elsker din blog!

  9. Anonym Says:

    Hun siger jo netop at det gør ondt at snakke om hendes far. Så lad det da for søren ligge

  10. Anonym Says:

    Synes det er fedt, at du fortæller så lidt om så meget, og lader nysgerrigheden stå med resten!

  11. Cathrine Says:

    hvor var det dejligt at få styr på alle de ting :)
    jeg synes, det er så modigt, når bloggere kaster sig selv derud, og svarer åbent på alle spørgsmål..
    Kudos

  12. Mikkel Says:

    Nanna: Gina har jo bare svaret på hvad hun blev spurgt om :) men nu har du jo dine spørgsmål til næste spørgerunde :)

  13. ...M Says:

    Nu spørgerunde please ;)

  14. ...M Says:

    Ny*

  15. ginajaqueline Says:

    Mange tak for den positive respons!
    Mikkel – hørt.

  16. ginajaqueline Says:

    M – godkendte lige din kommentar for sent, men der går nok lige lidt tid før der kommer en ny runde :):)

  17. Zøtte Says:

    Hvorfor besvarer du ikke spørgsmålet om, hvorvidt du er transseksuel eller ej??? – Det er noget, jeg tænker meget over. QNUZ

  18. katrine Says:

    havde nu håbet du havde skrevet du havde følt dig tiltrukket af mig ;) haha. ellers gode svar babe!

  19. Christine Says:

    Du er en fantastisk person – bliv ved med at vær’ dig selv på trods af alle de dumme kommentarer. Det er der ikke mange der tør

  20. Laerke Says:

    Hvor er jeg vild med din ærlighed. Du virker som en virkelig intelligent og nede på jorden person.

  21. Lea Says:

    Tak fordi du svarede på så mange af mine spørgsmål :) Jeg synes det klæder dig at være åben, og mindre lukket og kryptisk.
    Håber på at se uddrag fra din dagbog senere hen, som du tidligere har snakket om.

    Btw. ked af at høre det med din far.

  22. Sarah Says:

    Jeg må også sige, at din blog er den af alle, jeg nyder mest at læse. Din anderledes stil samt en masse andre ting får mig til mindst at tjekke ind på din blog 2 gange om dagen :0) Bliv endelig ved med at være som du nu en gang er! Og så håber jeg dine fremtidsdrømme lykkes, lige meget hvad de end måtte ende med at være.

  23. Marie-Louise Says:

    Jeg synes du er sej pige. Har fulgt din blog i lang tid,og jeg må indrømme at du virker ret fucked, ret tit. Men du er ung for guds skyld! folk burde blande sig udenom! men så igen.. du publicere hele dit liv, og mange finder din livsstil fuldstændig ude af proportioner. Men jeg tror sgu på at du bliver til noget, din historie er jo interessant! bare pas på dig selv..
    Kh. M

  24. Trine Says:

    Hvor er du sød!!!! :$
    Rigtig gode og velformulerede svar.

  25. mika Says:

    Hvorfor gør du ikke noget ved din spiseforstyrrelse og dit hash(mis)brug? forstår ikke rigtig det her.. jeg syntes du har utrolig god smag, men det her det går jo ikke…. det er jo langt ude at du sidder og siger sådan noget åbent til alle i hele verden,! syntes dine venner det er fedt at de har en veninde med spiseforstyrelse, for ellers som rigtig gode venner burde de da hjælpe dig?? jeg tror du blir nødt til at selvreflektere lidt, du er snart 20!? jeg håber du forstår at dette er en bekymret svar, ikke kritiserende… men jeg syntes det er meget langt ude det her, og endnu mere langt ude at der nogle der sidder og klapper over det. det er ikke normalt det her!? jeg ryger selv en masse hash, men kontrolleret, og jeg vil da også gerne være tynd, men så spiser man bare sundt…..

  26. katting Says:

    Mika:
    Nu kan man jo ikke blive rask, før man selv vil det. Og det er utroligt svært at blive motiveret til det. En spiseforstyrrelse er en SYGDOM, og folk der siger “du kan jo bare spise sundt, hvis du vil være tynd” skal fucke af. Hvis det var så enkelt, ville folk jo ikke være syge.

  27. mika Says:

    nu var det heller ikke sådan jeg mente det. hvis det kom ud sådan er jeg ked af det.. men jeg mener bare at udstille det åbent er bare uforståeligt for mig, og det gør mig virkelig ked af det af folk sidder og belønner hende for at gøre det.. det normalisere bare spiseforstyrelser og det er det jo ikke!

  28. katting Says:

    Det nogle mennesker er det virkelig svært at gå alene med ens spiseforstyrrelse. Og eftersom en spiseforstyrrelser fylder rigtig meget i ens liv, tror jeg, at det er svært for folk, hvis blog handler om deres liv (ligesom denne), at undlade at snakke om det. Synes det er flot af Gina, at hun er ærlig omkring det.
    Synes ikke at hun udstiller en spiseforstyrrelse som noget positivt. Overhovedet. Og i forholdt il hvor mange, der spørger “hvordan taber du dig?” så har jeg faktisk aldrig set Gina svare.

  29. Bella Says:

    Sjovt at lære dig lidt bedre at kende :)
    Men undrer mig over at du bruger ordet proletar så negativt? Især når du skriver at du er venstreorienteret?
    Det er jeg selv, og for mig at se er det ikke negativt ikke at gå op i materielle ting..
    Det er ikke kritik, er bare nysgerrig om hvorvidt du tillægger ordet en anden betydning eller hvad?

Skriv et svar

