Dagbogs indlaeg fra idag, med cencur.

2. april 2010


Jeg vil vaere heroin XXX. Og opium XXX maaske.
Nu skal jeg bare lige finde nogle der kan hjaelpe mig.

Har taget 7,7kg. paa. Siden jeg kom hjem fra Aarhus(!) Latterlige spiseforstyrrelse.

Planlaegger at spaere mig inde i min lejlighed. Og at goere den perfekt. Jeg droemmer om et koekken uden mad som jeg plejer, droemmer om tapetet paa vaeggen jeg skal finde.

Samtidig droemmer jeg om at XXX. nu.

Droemmer ikke om saa meget andet.

Har tit flirtet med tanken om at dele brudstykker af min dagbog paa bloggen. Det er meget intimt for mig, men nu kunne jeg ikke lade vaere mere. Cencuren er noedvendig.

30 Responses to “Dagbogs indlaeg fra idag, med cencur.”

  1. OO. Says:

    Ville virkelig gerne læse det uden cencur.

  2. trine Says:

    Vil du dø Gina?

  3. Anne Says:

    Haha vidste du havde anoreksi!

  4. ´... Says:

    Du er syg Gina – Søg nu hjælp!
    Spiseforstyrrelser. Alkohol. Shopaholic. Stoffer. Kontanthjælp.
    = Skidt mix.

  5. ginajaqueline Says:

    OO. Det ville nok vaere lidt for melankolsk.

    … – Jeg er ikke paa kontanthjaelp.

  6. ´... Says:

    Det er INTET ondt Gina.
    Følger din blog dagligt. Men man bliver lidt bekymret, når man læser om dig, og det du skriver.
    Du lyder virkelig til at have mange problemer, og være ret langt ude. – Søg hjælp for din egen skyld.

    Hørte bare noget om at du var på kontanthjælp eller bistand? … Du har jo intet job. Men hvor får du så penge fra?

  7. ida Marié Says:

    find dog en anden blog, hvis I ikke kan klarer sandheden.

  8. afym Says:

    “Haha vidste du havde anoreksi!”
    – Dette er nok den dummeste og mest uforståeligt ufølsomme kommentar. Hvis hun har en spiseforstyrrelse og altså er alvorligt syg, er det fuldstændig idiotisk at skrive sådan en kommentar. Det er næsten synd at man kan være så dum..

    Hvordan ved I at hun ikke allerede søger hjælp? I ved jo absolut intet om hendes liv, udover hvad hun SELV vælger at dele på bloggen, så lad dog være med at gøre jer til dommere over det..

  9. Miana Says:

    Anne, HVORDAN FANDEN kan du få dig selv til at skrive “haha” til at folk har en spiseforstyrrelse!?

    Jeg synes det er så modigt gjort af dig! Virkelig, hatten af for det. Ville bare ønske at folke ville have lidt mere respekt for det.

    Jeg drømmer om frihed. Det håber jeg også du gør et eller andet sted, søde alfe <3

  10. Z Says:

    Hej søde Gina :)
    Jeg håber du har det godt. Men jeg kunne ikke lade være med at bide mærke i at du nævner spiseforestyrrelse – ved du selv hvilken du har? Anoreksi, bulimi eller en anden?
    Jeg har selv haft begge dele, og er kommet ud af det nu, og håber at du aldrig kommer igennem det jeg kom igennem for at komme ud. Det var en hård rejse, og jo tidligere du får hjælp, jo mindre smerte vil du komme igennem. Det er smadderflot af dig at du har erkendt at du har en spiseforestyrrelse, og jeg vil virkelig opfordre dig til at søge hjælp, hvis du ikke gør det allerede :)
    Jeg håber det bedste for dig, og at du kommer ud af dine problemer. Det er virkelig ikke sundt med spiseforstyrrelser, alkoholisme, drugs osv :)

    Håber som sagt det bedste for dig, Gina :)

  11. Tina Lerche Says:

    Jeg tror jeg har drømt det her engang.
    Mindes dog hverken censur eller folk der griner af dig over et tekst kommentar system.

    Mit syn på det er i hvert fald, at det er modigt.
    Nogle gange skal man jo tage chancen.

  12. anonym Says:

    er ikke så glad for du “udgiver os” :/

  13. Louise Says:

    Kan det ikke være lige meget, hvor hun har sine penge fra?

  14. Stina Says:

    Fatter ikke du som 19 årig kvinde (pige) ligger sådan et stykke ud på din blog velvidende om du har en målgruppe fra 13 for dit eget egobehov. Du skal passe på dine læsere, med det mener jeg deres syn på livet. Du påvirker dem. Mange bruger din blog indhold i irl. Det ses dine mange kommentar. Pas på dig selv gina. Livet er dyrebart. Stoffer og spiseforstyrrelser er farlige.

    Vh. Stina

  15. sofie Says:

    First of all. Anne: undskyld men er du total idiot? Det er på ingen måde “haha” at have en spiseforstyrrelse!
    Og smukke smukke Gina, selvom jeg ikke kender dig, er jeg ked af at høre at du har det sådan.

  16. sofie hedensted Says:

    Det er forståeligt at folk gerne vil vide hvor hun får hendes penge fra, hun har jo selv valgt at “dele sit liv” med os, så er det jo klart folk bliver lidt nysgerrige..

    Men jeg synes det er fair at hun ikke har lyst til at fortælle det, og det synes jeg at vi læsere burde acceptere, og lade være med at kører mere i det.

  17. unknown Says:

    men på den anden side, hvis hun kan dele et dagbogsindlæg med os af denne kaliber, burde det i mine øjne ikke være det store problem at fortælle hvad hun laver til hverdag. :)

    Bloggen er utrolig spændende, men også ret foruroligende jo, det klart man undre sig hvor de mange tusinde kroner kommer fra, og ja det er en privat sag men det er en dagbog sørme da også :)

  18. Linn Says:

    Hmm, det er i hvert fald ikke en mulighed for langt de fleste at opretholde en levestandard som Gina uden at arbejde, uden at være bistand eller lignende. Folk er nysgerrige – inklusiv mig selv – over, hvordan dette kan gå til.

    Gina, jeg har stor forståelse for, at du ikke har lyst til at udlevere din privatøkonomi. Men i grunden er det måske ikke så underligt, at folk er forundrede, når du offentligt udstiller dit ret store forbrug, som man let kan være misundelig over og så samtidig fortæller, at du ikke arbejder eller er på overførselsindkomst.

    Jeg holder meget af din blog og følger med i den stort set hver dag. Den er virkelig provokerende og interessant som fænomen. For hvis man har det sådan som du skriver – fx i ovenstående indlæg – vælger man så virkelig at udstille det hele offentligt på nettet? Eller er det hele mon en iscenesættelse? Måske er det også derfor, at folk er så interesserede i, hvad du egentlig går og laver i din hverdag. Eller hvor du egentlig får penge fra.

    Blot tanker efter at have fulgt din blog i lidt tid. Jeg håber, at det vil blive modtaget med nogle kommentarer :-)God påske

  19. olivia Says:

    Linn – Jeg er enig i, at det er naturligt for læserne at være nysgerrige. Men synes også at folk skal acceptere at Gina ikke vil fortælle om sin privatøkonomi. Det er aldrig blevet sagt, at vi ikke måtte spørge. Men det er da tydeligt, at Gina vil holde det for sig selv. Og det skal hun da have lov til også selvom hun vælger at udstille og dele sig selv (og mange private ting herom) med os. Det er trods alt Ginas blog, og udelukkeden Gina, bestemmer hvad der skal postes og deles her.

  20. Nikita Says:

    Det nytter ikke noget at have ondt af hende eller forsvare hende.

    Hun er en voksen kvinde – hun vælger selv til og fra.
    Hun har selv truffet den beslutning at sulte sig selv.
    Hun har selv valgt at indtage stoffer og alkohol i ubegrænset mængder.
    Og hun tjener sine store indkomster på den måde hun selv ønsker det.

    Nogle gange knækker filmen for hende (som vi alle selv kender på et mere eller mindre plan) og hun for ondt af sig selv. Men det er ikke ensbetydende med at i også skal have det.

    Det er den kolde og kyniske virkelighed. Og det er ikke alle der er stærke nok til at stå ved sine egne valg og tage konsekvenserne der følger.

  21. Sia Says:

    Gina sælger skønhedsprodukter online, så stop dog jeres dumme kommentarer.

  22. Christina Says:

    Hej Gina

    Følte jeg blev nødt til at knytte en kommentar til der her inlæg omkring spiseforstyrrelse osv.

    Jeg har selv for meget længe siden haft en begyndende anoreksi, og anorektisk tankegang, hvilket stadig kan komme tilbage i dag, selvom det er længe siden. Men jeg mener bare, at dengang det stod på for alvor ved mig, var det ikke for at tiltrække opmærkesomhed, hvilket jeg desværre føler det er lidt for dig. Man har svært ved at erkende det er et problem, og ikke noget man udbasunerer til hele verden, hilvket jeg tror er det du gør nu, vil du have folks medynk eller hvorfor er det det skal skrives i denne sammenhæng?

    Tak en snak med en psykolog om det i stedet du vil få det så meget bedre, snakker af bitter erfaring. Det er ikke en kommentar for at nedgøre blot give en håndsrækning som jeg håber du vil tage i mod og gøre brug af mit råd.

    Mvh. Christina

  23. irina Says:

    Hej Gina,

    jeg synes du burde overveje at om du skulle ændre på kommentarfunktionen herinde, så du skal bekræfte først, inden beskeden rent faktisk ryger ind på din side. Der er mange mennesker på internettet der er nedladende. Og du har jo ikke en jordisk chance for at gøre noget ved det, hvis ikke du ændrer på det. Gå ind på din backend og få ændret det, så du selv bestemmer, hvem der kan efterlade en kommentar eller ej.
    Synes i øvrigt heller ikke det er godt at anonyme har mulighed for at kommentere.
    Tjek min blog http://iryna.dk – alle kommentarer der er derinde er blevet godkendt af mig først. Og hos mig finder du ikke bedrevidende anonyme kommentarer.
    Bare et velment råd! Tænk over det, for uanset om du har problemer eller ej, så må du ikke tillade at skrive dårligt om det.
    Det er der ingen grund til.
    Skriv hvis du har spørgsmål :-)

  24. Louise Says:

    Det med kommentarmoderation er en god idé, men det er også bare ærgeligt at der er brug for det. Man må dog indse at det er der desværre. – Jeg ved bare med mig selv at jeg bedst kan lide når andre folk også ser det. For ellers går man bare med det selv, og selvom man forsøger ikke at lade sig gå på af dem, så er det svær. Specielt når man er ene om at se dem.

    • irina Says:

      Jeg synes bare ikke at det er i orden at rende rundt i alverdens blogs og være anonyme. Hvis man har en mening, så kan man gøre den offentlig, som dig (Louise) og mig også gør.
      Men det må man jo selv finde ud af. Jeg synes bare, at det er klart bedst for hende og stemningen på bloggen.
      Det her ligner jo ingenting..

  25. Louise Says:

    Ja, du har helt ret. Og det er for det meste de anonyme der er problemet..

  26. Stine Says:

    jeg kunne ikke være mere enig.


  27. tekst fra kurt bogen maybe?;)

  28. Julie Says:

    Hej Gina

    Jeg bliver bare lige nødt til også at knytte en kommentar. Jeg synes, du virker enormt stærk, og jeg undrer mig lidt over, hvad der får folk til at skrive så lede kommentarer, når du åbner dig. Det er mærkeligt, ucharmerende og virkelig nedrigt. Jeg håber bare en af dem stopper op engang og overvejer, hvorfor de har brug for at være så lede over for en, de ikke kender.

    Pas godt på dig selv (det tror jeg nemlig godt, du kan).

    Virtuelt kram

  29. Nadja Says:

    Det er virkeligt klamt det her.
    Det minder mig om noget fra en virkelig plat, briktisk ungdoms film, hvor man ser unge piger physisk ude af balance, der tager stoffer, drikker hjernen ud, sex her og der, you name it.
    – men det er vel også ting som sådan nolge film der har inspireret dig til dette. Det er klamt! klamt klamt klamt. du tror du lever det fede liv, but you’re not girl. Kunne selvfølgelig også bare være du overdriver det hele, fordi undergrunden facinerer dig. Har sku lidt ondt af dig. Et godt råd ville være at få noget hjælp før det for sent…. sorry

Skriv et svar

