ArOS: Tro håb & <3

13. marts 2010


Jacob Holdts udstilling med fotografier fra Usa gjorde stort indtryk på mig. Den var barsk, men utrolig fantastisk og meget intim. Jeg spekulerer stadig over hvordan han dog har formået at komme så tæt på så mange mennesker. Måske er han bare frygtløs. Det tror jeg han er. Her er mine favoritter, affotograferet –

7 Responses to “ArOS: Tro håb & <3”

  1. id Says:

    har også set hans udstilling, utrolig god.
    prøv at besøg hans hjemmeside.
    Der ligger dokumentare derinde og andre spændene ting :)

  2. Lea Says:

    Jacob Holdt er genial. Så hans udstilling på Louisiana sidste gang jeg var forbi KBH og han og hans måde at tænke på gjorde et kæmpe indtryk på mig. Han er så inspirerende!

  3. ECC Says:

    vi har lige haft et fordrag med ham på min skole, virkelig tankevækkende!! han nævnte selv at han altid var åben og imødekommende for andre kulture, og det var derfor han var kommet så lang ind i forskellige familier?
    men han er selv medlem af ku klux klan, og han mener at det danske samfund er mere racistisk end dem? syntes jeg var en smule malplaceret

    – super skøn blog Gina, du giver en masse inspiration om alt og ingenting :-)

  4. bukurije Says:

    Woow.
    Helt igennem fantastiske billeder. Jeg har aldrig hørt om ham før :S
    Må lige ind på hans hjemmeside.

    Bukurije
    http://liloemini.blogspot.com

  5. ginajaqueline Says:

    Ja!!!

    ECC – misundelses værdigt, jeg vil også have foredrag :) Ja, men alligevel.. fordi man er åben overfor andre kulturer må det stadig være nervepirende med alle mordere og korrupte mennesker. synes det er så modigt gjort. lyder malplaceret ja, det synes jeg lyder klamt – men så lidt af en film på aros, hvor han havde gjort mange af tingene for at FORSTÅ racisme. Men forstår stadig ikke hvorfor han føler sig nødsaget til at være medlem af ku kux klan?
    Tak for de søde ord.

    bukurije – ja ikke? er jeg glad for du synes, så har jeg ikke postet dem forgæves ihvertfald :-)

  6. A Says:

    Det skulle da være muligt for dig finde et foredrag med ham – han holder i hvert fald mange :) 

    Selvfølgelig er det provokerende at han melder sig ind i kkk men han vil jo netop sætte et eksempel – ikke sige at vi alle skal gøre sådan, men at antiracisme ikke kun gælder i for hold til sorte. Det handler om at være åben over for alle mennesker også de der ikke selv er åbne overfor andre, og derfor også overfor de erklærede racister. Ellers er vi, helt fundamentalt, ikke selv åbne og hvordan kan vi så kræve af andre at de skal være det?  sådan forstår jeg ham i hvert fald – som et eksempel på en insisteren på absolut åbenhed overfor alle mennesker, det er et ideal han symbolisere og Derfor synes jeg han kan forsvare at være medlem af kkk     

    …forresten vil jeg foreslå dig at tage forbi cafeen risras i mejlgade mens du er i Århus! Det skulle da være muligt for dig finde et foredrag med ham – han holder i hvert fald mange :) 

    Selvfølgelig er det provokerende at han er medlem ag kkk men han vil jo netop sætte et eksempel – ikke sige at vi alle skal gøre sådan, men at antiracisme ikke kun gælder i for hold til sorte. Det handler om at være åben over for alle mennesker også de der ikke selv er åbne overfor andre, og derfor også overfor de erklærede racister. Ellers er vi, helt fundamentalt, ikke selv åbne og hvordan kan vi så kræve af andre at de skal være det?  sådan forstår jeg ham i hvert fald – som et eksempel på en insisteren på absolut åbenhed overfor alle mennesker, det er et ideal han symbolisere og Derfor synes jeg han kan forsvare at være medlem af kkk     

    …forresten vil jeg foreslå dig at tage forbi cafeen risras i mejlgade mens du er i Århus!:)

  7. Nunne Says:

    den udstilling er helt og aldeles fantastisk! den gjorde også dybt indtryk på mig. det er helt ufatteligt (og skræmmende) alt det han har oplevet..

Skriv et svar

