DEN STØRSTE ÅBENBARING NOGENSINDE

22. februar 2010


Jeg vil på forfatterskolen. Jo, det sagde jeg faktisk lige; Jeg vil på forfatterSKOLEN. Aldrig havde jeg troet, jeg ville drømme om, ja ligefrem inderlidt håbe på at komme tilbage på skolebænken.
Jeg er gået i gang med at tjekke alt ud. Jeg søger først ind næste år, for ansøgningsfristen er lige om hjørnet. Indtil da, vil jeg gøre alt der står i min magt, for at blive prioriteret som én af de syv, ud af 250 ansøgere. Pludselig giver det hele mening.
Alle folk har iøvrigt altid sagt dét til mig, du skal være forfatter Gina. Har aldrig rigtig lyttet. På noget som helst. Men det er utrolig overvældende, at være så sikker på noget. På denne her måde. Så pludseligt. Hold da op en rejse jeg skal på nu..

Græder.

Jeg vil lige, for at understrege pointen, gøre noget jeg normalt ikke gør – vise jer et brudstykke fra mine egne (et par timer gamle) noter:
Når jeg skriver og færdiggøre anekdoter, sker det tit at det bliver til ren magi. Sådan opfatter jeg det i hvert fald selv. Det lyder pludselig rigtigt, og går op i en meget højere enhed.

43 Responses to “DEN STØRSTE ÅBENBARING NOGENSINDE”

  1. Melissa Says:

    God idé! Held og lykke.

  2. ida Says:

    God ide Gina, men du skal forbedre dit sprog, der er mange stavefejl i bloggen

  3. katrine Says:

    Årh babe hvor er det en fantastisk åbenbaring!

  4. jettemia Says:

    gud hvor lyder det fedt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. Camilla Says:

    Ida, det er da lige meget med stavefejlene, hun er jo kun et menneske. Det er der andre der kan rette for hende.
    Men fed ide Gina, for du skriver på en rigtig god måde, som gør det interessant at læse din blog :)

  6. Christina Says:

    Camilla – det er nu ikke helt ligemeget når det er skolen hun vil ind på, det er først ligemeget når hun er færdig ;p

  7. Katrine E Says:

    Ida: Nu vi er ved fejl, så er der også noget, der hedder grammatiske fejl :)
    PÅ BLOGGEN, og ikke I …. :D

  8. Dita Says:

    Jeg tror du vil have meget svært ved at komme ind

  9. Tarah Says:

    Hej gina. Virkelig fed ide . Jeg synes virkelig du sej, endda lidt af et forbillede. Du skriver også godt . Jeg elsker de nye ting du har købt, epic. Hvor ved Bella centeret bor du? På selv ved Ørestaden :)

  10. Anonym Says:

    Har jeg tit tænkt på du skulle være, du er jo vildt god til at skrive :) håber at man kommer til at hører dit navn under ‘kendte forfattere’ i fremtiden.

  11. unchatblanc Says:

    selvom man laver stavefejl på en blog, betyder det jo ikke man gør det hvis man f.eks. skriver en historie. Det går hurtigere når man blogger, og man gennemtjekker det jo oftest ikke. Jeg har tit grammatiske fejl og stavefejl når jeg skriver på nettet, men får 12 i stavning og grammatik.

  12. Cæcilie Says:

    unchatblanc:
    ja f.eks. er ikke længere den godkendte forkortelse for “for eksempel” – det skrives nu: fx.
    Du er i øvrigt ikke for god til at sætte komma, så 12 er godt klaret!

  13. a Says:

    man skal nu heller ikke undervurdere vigtigheden af et korrekt sprog! hvis gina alligevel først vil søge ind om et år, synes jeg bestemt det er en god idé at tage sprog- og skrivekurser – det er det for alle, der vil ind på forfatterskolen! for som gina selv siger, er det VIRKELIG få, der kommer ind. og jeg tror derfor chancerne for, at man får afslag grundet stave- og grammatikfejl er stor. det viser jo, at man ikke har det danske sprog i sin hule hånd, og det er om noget en ting man skal have, hvis man vil være forfatter.

  14. ida Says:

    Nu er det jo ikke mig der skal ind på forfatterskolen ;)

  15. Louise Says:

    Held og lykke! Hvor er det dog bare dejligt. Og selvfølgelig bliver du én af de syv. (;

  16. porschen Says:

    Hvorfor sidde og rette på andre?
    Det er da ligegyldigt.

    Som forfatter handler det jo ikke udelukkende om grammatik, men også om sprog, formulering og så videre.

    Held og lykke – Håber du GØR det :)

  17. Silje Says:

    Når du har lært at stave(!), sætte komma og skrive i et intelligent og spændende sprog, der vil fremhæve dine evner, (hvis de findes – håb nu ikke for meget tøs! Når nu du ikke engang kan klare folkeskolen) kan du da overveje en ansøgning.
    Og nej nej, lad være med at brok jer over dette. Gina skal da ikke have for høje forventninger og hun må da forstå hvordan, verden ser ud udenfor en hashtåge.

    • Andy Says:

      Haha, kunne ikke have sagt det bedre selv. En passion der kom over natten er vist ikke helt nok til denne her udfordring.

  18. Hanna Says:

    “under kendte forfatterer”
    nej nej nej. Hvis man gør noget for at blive kendt, eller for at få succes, kan man lige så godt lade vær, det vil alligevel ikke lykkes. Det eneste der betyder noget er, om du brænder for det – hvilket det også virker som om at du gør, held og lykke med det! (-: men det er så utroligt dumt at håbe på at man bliver en kendt forfatter, det kræver så meget at i slet ikke kan forstille jer det. Tag en dag ad gangen, byg dig langsomt opad, den eneste vej til succes. Det kommer ikke over natten (-:

    Hilsen Hanna

  19. lea Says:

    forsæt med at skrive på den lidt mystiske måde. jeg vil læse alle dine bøger så. bare du aldrig bliver for normal. og det er det fucking største kompliment.

    damer…. er der en af jer, der gider rette det her? kunne være fedt nok.

  20. Anna Sofia Says:

    Held og lykke.
    Om et år er du sikkert overbevist om at du vil være Cirkusprinsesse.

  21. Simone Says:

    Jeg tror du vil blive en fantastisk forfatter. Du har en evne til at fange folk med dig sprog og beskrivelser af din hverdag. Forfatterskolen ville være heldige at få dig ind.
    Håber du når din drøm:)

    Mange gange held og lykke.
    //Simone

  22. a Says:

    hvad blev der forkert ved konstruktiv kritik og gode råd? folk må lige vokse op og se den kendsgerning i øjnene, at en forfatter skal kunne beherske det danske sprog – både rent formuleringsmæssigt, men også grammatisk. dette er på lige fod med, at en musiker skal kunne en vis mængde musikteori og designer skal kunne sy. jeg formoder, at det også er derfor, at ginas gammatik- og stavefejl først kommer på bordet nu – fordi der ikke har været grund til det før.

  23. L Says:

    hanna: gina skriver ikke hun vil være berømt! det er en anden der ønsker dette for hende -hvilket er en meget sød kompliment- så hele din kommentar er ligegyldig, selvom du sikkert har brugt lang tid på at skrive dine kliche flosker, der ærlig talt er slidte og kedelige og ubrugelige.
    og hvorfor gør folk altid det? lægger ord i munden på bloggeren.

    fed kommentar lea.

    lyder spændende gina, kunne være fedt hvis du begyndte at skrive lidt (historier, noveller, eventyr whatever) og så lægge det ud.

  24. unchatblanc Says:

    cæcilie: as said, går jeg ikke det mindste op i komma og stavefejl når jeg skriver på nettet, og har aldrig fået fejl for at skrive “f.eks.” istedet for “fx.”
    ja, 12 er godt klaret er ret stolt.

  25. ginajaqueline Says:

    Helt vildt mange gange tak for jeres meget søde kommentarer og gode karma.

    Lea: haha hvor er du sjov!

    a: er glad for din kommentar, for det blev sagt ordentligt og den var tilmed utrolig konstruktiv.

    Silje: hvilke høje forventninger taler du om? jeg har aldrig hævdet at jeg var sikker på noget som helst. Det sidste gider jeg ikke svare på, udover, at det vel også lidt er det jeg prøver på nu, tror du ikke? Du har ét gæt.

    Anna sofia: og hvad drager dig til dén retarderede konklusion? Jeg plejer, mig bekendt ikke at kæfte op om alle mulige ting jeg gerne vil, for derefter at droppe det og finde på noget andet. Selvfølgelig kan man ombestemme sig, men hav dog lige en anden indstilling til tingene. Du er velkommen til selv at være cirkusprinsesse. Det her er min passion, og jeg kan virkelig ikke se hvad du opnår ved din kommentar.

    unchatblanc: Jeg er meget enig. Selvfølgelig er der en kæmpe forskel.
    _________________________________________________

    Ooog! Hold nu. Det er alt sammen meget fint, men også lidt patetisk ikke. Jeg er da udmærket klar over hvordan det står til med min retstavning og tegnsætning. Grammatikken gider jeg ikke engang komme ind på, hvor det er vel en del af min skrivemåde.
    Når jeg siger, at jeg har tænkt mig at gøre alt hvad der står i min magt, inkluderer det jo nok også at få styr på min retstavning tror i ikke? Det er ikke for at være spydig, men folk skal altid se tingene så sort/hvide. Jeg har ikke gået i skole i over fire år, bortset fra privat ene undervisning i et halvt år tid tilbage i 2007. Jeg har i øvrigt klart tænkt mig at undersøge mine muligheder for at dét eller noget lignende nu her igen.

    Min overbevisning er hvis nogle skulle være i tvivl at det meget langt hen af vejen handler mere om nogle helt andre ting.

    Jeg tør:-)

    kh Gina

  26. a Says:

    jeg elsker, hvordan du altid giver dine læsere tørt på.

  27. Dodo Says:

    Åh gud hvor er det morsomt. Gina jeg elsker din blog, den er så tragikomisk.

  28. Rebecca Says:

    Silje: hvor er du dog negativ. Selvfølgelig skal man drømme stort, du lyder som en rigtig jantedansker.
    Tror du overhovedet der ville være nogle forfattere, skuespillere, designere ect hvis alle bare gav op på forhånd?
    Hvis man har en drøm så skal man følge den uanset hvad, ellers kan man aldrig blive lykkelig.
    og hvem ved måske bliver rejsen ligeså vigtig som målet for Gina.
    Anyway, Held og Lykke herfra! :)

  29. ginajaqueline Says:

    Rebecca – rejsen bliver afgjort ligeså vigtig som målet. Jeg glæder mig!

  30. Sarah K Says:

    Jeg er RIGTIG glad på dine vegne skat. Elsker dig helt vild.
    Glæder mig til at se dig i weekenden. Uden min mor, tak. haha

  31. mor Says:

    superdejligt at høre din beslutning om at gøre noget mere ved dit skriveri!! og glem aldrig at være original og levende i dine tekster som du er, det er din måde at skrive på, der gør det interessant at læse det…det spiller lige så stor rolle som selve indholdet! jeg kan personligt dø af kedsomhed, hvis forfatteren ikke formår at fange min opmærksomhed, selv om det er et emne jeg synes er spændende…og selv det skøreste skidt kan jeg synes er fedt at læse hvis det bare er skrevet levende og dejligt! så vil jeg da høne på om eventuelle stave- og grammatik-regler er overholdt! …og jeg tror at jeg har læst flere bøger end alle herinde tilsammen :)

  32. Anne K Says:

    Hej Gina
    Lyder som et spændende projekt – det glæder jeg mig til at følge.

    Lea: Du gav mig aftenens grin. Hihi. Tak.

    Masser held og lykke til dig Gina- og et stille og nærmest hviskende ønske om en bedre karma og en ordenlig(konstruktiv) tone herinde. Auwff hvor er folk spydige.

  33. Sara Says:

    Vil også starte med at sige tak til Lea, og så sige at jeg er enig i at du skal holde fast ved den karakteristiske måde du skriver på – selvfølgelig med plads til udvikling. Kunne sagtens forestille mig noveller a la Naja Marie Aidt i hendes Vandmærket (bl.a.) Det er mystisk, absurd, provokerende, dragende og meget interessant. (Kender slet ikke dine skriverier nok til at lave så vilde sammenligninger, det var blot en antagelse.)

  34. Sara Says:

    Og så held og lykke, for fanden! Gør hvad du brænder for. (;

  35. Viola Says:

    Det lyder som en pisse hamrende god idé med forfatterskolen. tror det er en fed uddannelse, og har også overvejet det selv (:
    tag dig ikke af deres kommentar,bare gør alt hvad du kan, også skal du nok nå målet.
    ellers kan der evt være andre alternativer i sidste ende, for du skal helt klart følge din drøm no matter what.
    det er egentlig også ligegyldigt hvor meget du har gået i skole, det er jo dit sprog, din fantasi og din indlevelse der gør forskellen.
    håber også vesterbro kan være lidt en insprations kilde, senere hen (;
    så tænkte jeg: ville du måske ikke lette sløret for nogle af dine andre tekster (noveller,digte ell.l)? det kunne være super spændende (:
    held og lykke

  36. Nadine Says:

    Heeej Gina!
    Var lige inde på min gamle New York blog for et par uger siden for at hente et billede, og så så jeg du havde lagt en kommentar engang i sommeren.:) Har fulgt lidt med på din blog siden, men har ikke lige fået skrevet, men det gør jeg så nu:) Håber du har det dejligt, det hele ser spændende ud og respekt for at du i en alder af hvad, 19 år? startede din egen butik!
    Jeg bliver dog lidt trist over de meget usaglige, negative kommentarer du har fået fx til dette indlæg af nogle misundelige/ignorante/jantelovsopbakkende mennesker. Fedt er det dog, at du tager det på den afslappede måde, og det virker heldigvis ikke til at du lader dig gå al for meget på af det:)

    Held og lykke med det hele, jeg er sikker på at du med godt arbejde nok skal nå din drøm om at blive forfatter:) jeg håber vi støder på hinanden en dag i byen, det efterhånden nogle år siden vi sidst er stødt ind i hinanden. Mener det var på Envy med Thomas Vig? Hehe

    Knus Nadine (Hende du mange gange i dine tidlige teenageår har tilbragt mange weekendmorgener med i diverse storcentre og foran et vis hus i Farum;)

  37. Asta Says:

    Det er dog vildt at se hvor mange sort/hvide mennesker, der har lyst til at skyde andres drømme ned!
    Og tilmed noget så ignorant og uvidende!
    Ved ikke om I kender Kim Fupz? Ret så kendt dansk forfatter, hvis skrivestil er ukorrekt, hverdags-agtig og ikke formel.
    Måske I burde udtale jer om noget I ved (eller lade være med at udtale jer overhovedet), for der er ingen der kan bruge det til noget…

    Ps. Beklager eventuelle stavefejl (og grammatiske også)

  38. Sophie Says:

    skal man ikke have en gymnasiel uddannelse for at komme på forfatterskolen?

  39. Katrine E Says:

    Gad vide hvilke “spydige” kommentarer en person som Dan Turell havde fået, hvis han i sin tid havde luftet idéer om hans nu, geniale tekster.

    Du er fantastisk Gina. Og jeg har altid drømt om at være cirkusprinsesse. :)

    Jeg hepper på dig.

  40. ... Says:

    Hold kæft hvor er det sørgeligt og latterligt på samme tid. Nogen burde advare Pablo Llambías.

    SOPHIE: Der kræves ingen uddannelse. Kun tekster.

    Værsgo’ Gina:

    knæk og bræk, hahaha

  41. Trine Says:

    Du vil blive en fantastisk forfatter!!!

Skriv et svar

