Tema skift i butikken!

14. december 2009


Imorgen ryger alt renæssance tøjet tilbage i min mormors samling. På nær et par jakker, og ting der er lagt til side. Speaking of renæssance – solgte min absolut yndlings(!) jakke idag. Bliver jo som bekendt lidt følelses ladet, men det gør det lidt nemmere når det bliver båret flottere på personen end på mig selv. Jeg fik lov til at tage et billede af denne yndige pige og hendes nye frakke;
.. hold kæft hvor jeg i øvrigt bliver ved med at møde de fedeste mennesker i forbindelse med denne her butik. Har på 1½ månede, mødt flere typer end jeg har de sidste to år. PEOPLE ARE FUCKING AWESOME!

What’s the new?
Charleston, Charleston, Charleston! Vi skal tilbage til 20’erne, til de halvlange kjoler uden udskæring foran, men med dyb, dyb udstæring i ryggen. Tynde stoffer, evt. flere lag, perlebroderi, osv. Meget ekstravangant.
Noget jeg ved specielt Lars har glædet sig dig (og så er det jo godt at det er nytår lige om lidt, så kan kan få et par uger’s fix)
Vi vil have ægte Charleston kjoler fra 1920’erne til udstilling her, men da min mormor selv vandsmækter for at få fat i dem til hendes samling bliver det håndlavede, imiterede kjoler der kan købes. Præcis som sidste gang.
Glæder mig også. Meget. Og glæder mig til det vi skal næste gang. Og næste gang. Pisse sejt det her altså :-)

Disse temaer kører sammen med alle de “normale” secondhand, vitage, skrædersyede og systue ting.

11 Responses to “Tema skift i butikken!”

  1. sig Says:

    hvor er den flot! hvad kostede den? :)

  2. sif Says:

    hvem eller hvad er charleston????

  3. katrine Says:

    LÆKKERT! Så har jeg en undskyldning for at komme igen ;D

  4. ginajaqueline Says:

    Sig: Ja! Meget! 3000kr. :-)

    Sif: “Vi skal tilbage til 20′erne, til de halvlange kjoler uden udskæring foran, men med dyb, dyb udstæring i ryggen. Tynde stoffer, evt. flere lag, perlebroderi, osv. Meget ekstravangant.”

    Katrine: Haha, ja, og det vil du blive ved med at have, igen og igen og igen.. Ses forhåbentlig snart i den ene eller den anden anledning.

  5. Sofie B Says:

    Årh Charleston! Ta’ mig med til 20’erne – med hatte, slør og cigaretrør.!

  6. ginajaqueline Says:

    JA, LIGE PRÆCIS. Og det kommer der så sandelig også!
    Det var faktisk dét der startede rygepolitikken herinde. Måtte ryge, men kun hvis jeg røg på cigaet rør sagde lars ;)

    haha

  7. a Says:

    hvordan er prislejet egentlig i din lille shop? kan almindelige mennesker også være med?

  8. ginajaqueline Says:

    Priserne er VIDT forskellige.
    Ja!

  9. Nalle Says:

    Skide flot jakke, men det ligner at hende pigen har mono bryn

  10. maria Says:

    gina, ved du egentlig godt, at du er smuk?
    det er ikke et kækt forsøg på at komplimentere dig, det er et reelt spørgsmål.

    du skriver godt – det er meget opløftende at læse dine ting fremfor andre modeblogs.

  11. ginajaqueline Says:

    Nalle: tak. det har hun ikke :-)

    Maria: Ja, det “ved” jeg godt. Eller, det synes jeg ihvertfald at er.

    Tusind tak for de søde ord/din kommentar

Skriv et svar

